Solskydd, vad använder ni?

lady_vip

Trådstartare
Min häst är väldgt känslig för sol och får brännskador så fort hon blir utsatt för för mycket sol, därför behöver jag bra solskydd.

Förra året köpte jag ett eksemtäcke (horseguard), som tyvärr är lite för litet, men det funkar.
I år ville jag gå in på flugtäcke med bra UV-skydd och köpte ett bra från ett välkänt märke, men hon får skav på manken av det och har bränt sig på ryggen...

Så jag skulle behöva ett bra antingen flug eller eksemtäcke med bra skydd som inte ger skav och som finns i 145 (inte det lättaste när det gäller eksemtäcke). Tips?

Likaså benskydd, hon behöver solbenskydd och jag köpte de enda som mig veterligen finns på svenska marknaden, men de gick i sönder efter ett dygn och ska nu reklameras. Någon annan som har bra son håller?

Vet inte om vi får tipsa om märken, men jag börjar känna panik över detta nu när solen ökar och affärerna runt mig har så dåligt sortiment att jag måste förlita mig på nätbutiker, där jag varken kan känna eller prova...

Sv: Solskydd, vad använder ni?

På Hööks hemsida har de eksemtäcken ända upp till storlek 155.:)

Ja, fast jag tycker resåren är så himla tråkig på det täcket, den är liksom "slapp" redan i butiken och då är jag rädd att den slutar funka ganska fort...

Fast det håller jag inte med om, de täcken som varit bäst för min pålle och hållit bäst är just Hööks.

till ljusa delar, SUN BLOCK, har solskyddsfaktor upp till 50. Sen pfiff täcke, vissel ligen ett flug men så otroligt mjukt och trevligt.

så klarade jag dlar av sommaren med min skimmel..

Va kul att du säger det! Då vågar jag kanske beställa ett sånt för det är ett av de jag har avskrivit med tycker verkar ha bra passform och material i övrigt.

till ljusa delar, SUN BLOCK, har solskyddsfaktor upp till 50.

Det hade tagit en tub om dagen att smörja min häst;)

Förra året smörjde jag mulen, men i år köpte jag mulskydd och det funkar suveränt! Så det kan jag tipsa om din häst ljus mule:D

Har pfiffs täcke UV-skydd?

Liknande trådar

Utrustning Min häst har behov av flug-/insektstäcke. Under sommaren har jag haft ett Rambo Protector till honom och det har suttit bra och skyddat...
Svar
12
· Visningar
1 770
Senast: Wembley
·
Hästvård Jag köpte en häst för 1,5 månad sedan. Han hade ett sår på ena höftknölen när vi hämtade honom. Till och från har det gått från... 2
Svar
22
· Visningar
5 600
Senast: Mustang
·
A
Hästmänniskan Har ett litet dilemma som jag skulle behöva lite hjälp med. STALL 1 Står för nuvarande på en gård med 14 boxar, uppdelat i två...
Svar
12
· Visningar
1 999
Senast: startpompe
·
Hästvård Jag har ju försökt leta efter ett halstäcke/svanskappa som man kan ha på hästen utan att behöva ha täcke tillsammans med det. Det är...
Svar
9
· Visningar
940
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka