Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Jobbigt med operation, men skönt ändå att ni äntligen får hjälp!

Min systerdotter hade måååånga öroninflammationer och fick operera polyper i näsan. Hon var mycket rädd ett tag efter operationen. Det var så många ljud hon aldrig hört. Som ekot och ljuden i källaren där deras tvättstuga var, och fåglar ute. Hennes tal förändrades till det bättre :up: och hon slapp all "gammal strumpamedicin".

Håller tummarna för er :heart
 
Haller tummarna!
Tack!
Jobbigt med operation, men skönt ändå att ni äntligen får hjälp!

Min systerdotter hade måååånga öroninflammationer och fick operera polyper i näsan. Hon var mycket rädd ett tag efter operationen. Det var så många ljud hon aldrig hört. Som ekot och ljuden i källaren där deras tvättstuga var, och fåglar ute. Hennes tal förändrades till det bättre :up: och hon slapp all "gammal strumpamedicin".

Håller tummarna för er :heart
Tack! :heart Ja jag misstänker att det är något liknande här. Redan ifjol förbättrades talet något efter operationen då hon tog mandlarna och körteln bakom näsan. Så hoppas att detta gör det ännu lite bättre.
 
@Pilo hon opererades i tisdags och tycker oss märka att talet är något förbättrat, ffa enstaka ord. En utomstående hade inte märkt någon skillnad så det är ytterst liten skillnad. Men det har knappt gått en vecka så vi får väl ha lite tålamod :p däremot var (och är) hon fruktansvärt trött ganska tidigt på kvällarna så förmodligen bearbetas fler ljud nu.
Om tre månader är det kontroll hos remitterande läkare och har inte nästäppan och rinnandet försvunnit så får läkaren kolla på det också. Lite drygt att allt ska ta sån tid men blir man inte tagen på allvar från början så drar det ju tyvärr ut på tiden. På måndag har vi dessutom första besöket hos logoped och det ska bli intressant.
 
Besöket hos logopeden är avklarat. Konstaterat att hon har en språkstörning så nu ska vi gräva lite i var. Hon ligger väldigt långt framme för sin ålder i vissa delar av kommunikationen men just den verbala biten är ju störst problem. Hon fyller ut meningarna med massa nonsens och det är tydligen ovanligt. Brukar oftast ses hos tvillingar.
Hon ska på nytt läkarbesök imorgon för att kontrollera om adenoiden vuxit tillbaka. Hon har nästan slutat äta igen, hon kan knappt andas när hon äter utan flåsar genom munnen mellan tuggorna.
 
Idag fyller hon fyra år min lilla dotter :love: hur i all världen gick detta till? Åren bara går. Hon trivs bra på förskolan (äntligen!) och i höstas började en helt underbar pedagog som fångar upp henne och kan använda TAKK och gör det dagligen. Dotterns språk och förståelse har utvecklats något enormt tack vare detta.

Morgonen började med skönsång (:rofl:) och present, i em ska hon få använda den ordentligt!

20180601_063353.jpg
 
Vår H fyller fyra år nästa vecka. På ett år har språket utvecklats något enormt, vid den här tiden förra året var det i princip bra vi i närmsta familjen som förstod honom, de flesta ord lät likadant och ordförrådet var väldigt begränsat. Nu har han ett gigantiskt ordförråd men fortfarande lite problem med uttalet, g blir d och k blir t bland annat.

I övrigt verkar 4 år vara en väldigt harmonisk period. Han fantiserar och hittar på för fullt och har blivit superintresserad av rymden så de flesta dagar är han astronaut. Lillasyster som är 1 år nu är oftast en helt ok lekkompis och han bryr sig mycket om henne, men såklart är hon jobbig emellanåt också... Hans bästis som han fann för 1½ år sedan är fortfarande den absolut viktigaste kompisen trots att de inte längre går på samma förskola.

I augusti flyttar vi till nytt hus, fast bara 800m från vårt gamla. H ser fram emot att vi alla ska ha sovrum på samma våningsplan, i dagsläget sover barnen (i varsitt rum) i källaren och vi vuxna på övervåningen.
 
Idag har Gösta cyklat på riktigt. Innan har han bara velat använda cykeln på samma sätt som sin springcykel. Men idag ville han till slut försöka och det gick ju jättebra! Han är väldigt stolt!!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 275
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag vill med den här tråden egentligen, mest ventilera tror jag. För idag är en dålig dag, en riktig skitdag då jag...
Svar
1
· Visningar
1 309
Senast: nexxa
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 392
Senast: Ajda
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 394
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp