Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är tanken att K ska börja förskolan vid årsskiftet och då inte heltid direkt.

Varit några ledsna dagar, visserligen lite snuvig men känns inte som det stått i relation till ledsenheten... men idag ser jag femte och sjätte tanden är påväg att titta fram. De däruppr däruppe har verkligen avlöst varandra.
 
Vad mycket tänder det ploppar fram! Kul!!
Vår bebis har inte en enda men med tanke på att storasyskonen var väldigt sena med tänder väntar jag mig inte att de dyker upp förrän någon gång kring 1,5-års ålder :angel:
 
Bvc idag. Dryga 70 cm lång och nästan 8,9 kg tung. Sköterskan höll med om att det är en exceptionellt fantastisk och smart unge jag har :D vi pratade nästan en timme. Kändes bra.
 
Även vi har varit på BVC idag, men mer extrakoll i motorik så blev ingen vägning och mätning (tyvärr :p).
Han fick i alla fall okejstämpel i rumpan för hur han rör sig (hon tyckte han skulle ha börjat åka förra gången, vid 8 månader (okorrigerad ålder)).

Han ålar inget speciellt nu heller, men kör sidorullningar för att ta sig dit han vill :D.
 
alltså, här växer ungen så de knakar. Får plocka undan storlek 74 och han är nu 9 månader. Som kuriosa kan jag säga att storebror slutade med 74 när han var runt 14 månader
 
K har idag hittat bokhyllan, fick kvickt byta ut nedre hyllplanets innehåll 😇 Grind till trappan nästa, men vi behöver en lite specialvarint... för helt plötsligt är han precis överallt 😂😍
 
alltså, här växer ungen så de knakar. Får plocka undan storlek 74 och han är nu 9 månader. Som kuriosa kan jag säga att storebror slutade med 74 när han var runt 14 månader
Här är det också helt andra storlekar på andra barnet jämfört med första: lillebror har vissa kläder nu som storasyster hade när hon var över året, och hon var ändå också +2 på kurvan.

Lillebror var närmare 73 cm på 6-månaderskontrollen och nu har vi mer och mer gått över till storlek 80. I början av april blir nästa vägning; det ska bli sjukt spännande. :D
 
Gällande förskola har vi ställt V i kö till maj 2020, men helst vill vi skola in i augusti 2020. Dels hinner han bli två år (storasyster var nästan 3 när hon skolades in), dels är åtminstone sambon ledig hela sommaren från och med början av juni, så det blir troligtvis ändå som en ny inskolning efter sommarlovet.
 
Nu har mannen varit pappaledig sedan i måndags. Huset ser ut som skit (pga olika orsaker är de den som är hemma som även tar ansvar för 80% av hushållssysslorna. Annars går inte vardagen ihop) så jag tänkte brutalt inte lyfta ett finger så att han faktist får se HUR mycket jag fixar per dag. Kanske elakt men vet inte annars hur han skall få den insikten. Nu har jag dessutom varit hemma för att *skola* honom. ( mest vilka rutiner och när barnen skall sova/hämtas/lämnas)

I morgon åker jag och börjar renovera på vårt hus. Får se hur de kommer gå
 
Sista gången med babysim idag, sen tar vi ett uppehåll. Min plan är att åka till badhuset någon gång i veckan ändå. Tyvärr är den varma bassängen mycket bokad, men hoppas få till det.

Tror jag googlat oliks varianter av barnvagn så jag snart blir tokig 😇😂

Idag har K mest krupit ut i hallen, vi har marrakechmönstrat golv där, som han upptäckt idag... ja skor, dörrmatta etc är också stilstuderat. Men det är ju inte det renaste stället i detta hus 😇
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 311
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 615
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
492
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 022
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp