Sommarsemester

grodan21

Trådstartare
Jag skulle behöva hjälp med ideer på vart jag skulle kunna åka på min semester nästa år. Jag skulle vilja åka bort en vecka och med en budget på 15 tkr och jag vill att det ska gå att ta sig dit utan att flyga. Sverige eller utomlands spelar inte så stor roll, utan jag vill åka och bada och ta det lungt.
 
Åland är trevligt, du kan hyra en liten stuga och ta det lugnt och bada. Cykla kan man också göra, och öluffa med färja.
 
Du är välkommen till nordvästra delen av skåne :D
Men vill du åka utomlands så har ju Danmark fina stränder. Römö, Söndervig, Henne osv osv. Vill du mer i Europa finns ju också Sopot i Polen med bra strand.
Sen kandu såklart åka längre ner i Europa men det tar ju lite tid med tåg.
 
Åk tåg till franska rivieran! Det gjorde min kompis med man i somras, de bodde i Menton som är billigare än Nice, Cannes etc men rasande vackert:
IMG_0612.jpeg
 
Gotland är fint tycker jag. "Bara" Visby blir kanske lite enformigt en hel vecka (mysigt att strosa runt men går ganska snabbt att uppleva tyckte jag), men om du har bil så är det smidigt att ta sig runt och se mer 😊 Men då är det nog bra att åka i början eller slutet av sommaren när inte alla andra också åker dit skulle jag gissa.
 
Gotland är fint tycker jag. "Bara" Visby blir kanske lite enformigt en hel vecka (mysigt att strosa runt men går ganska snabbt att uppleva tyckte jag), men om du har bil så är det smidigt att ta sig runt och se mer 😊 Men då är det nog bra att åka i början eller slutet av sommaren när inte alla andra också åker dit skulle jag gissa.
Jag brukar ha semester 28-31, så när alla andra också brukar ha semester ;)
 
Jag skulle behöva hjälp med ideer på vart jag skulle kunna åka på min semester nästa år. Jag skulle vilja åka bort en vecka och med en budget på 15 tkr och jag vill att det ska gå att ta sig dit utan att flyga. Sverige eller utomlands spelar inte så stor roll, utan jag vill åka och bada och ta det lungt.
Bornholm eller Rügen kanske? Mycket stränder och lugnt tempo.
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 944
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 487
Senast: Paddington
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 326
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig...
Svar
3
· Visningar
428
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp