Sommarskor/stövlar!

Fossing

Trådstartare
Jag drömmer om varmare tider och börjar så smått leta efter ett par vettiga rid/stallskor för sommarbruk. För lika mycket som jag irriterar mig på att frysa om fötterna om vintern, lika mycket hatar jag att vara kokhet om fötterna på sommaren.

Jag letar efter ett par skor som man kan rida i (tillsammans med stövelskaft), som är svala och lätta, men som man också kan använda till stallarbete (de bör alltså tåla ett hästtramp något sånär). Dessutom ska de vara sköna att gå i och vara diskreta och snygga.

Har jag för höga krav, tror ni? ;) Ge mig tips! Även sådant som man kan beställa från utlandet. Stövlar går också bra!

Sv: Sommarskor/stövlar!

Jag hade satsat på en ridsko i modell gymnastiksko, kanske någonting ur Ariat Ultralight Endurance Collection, med tillhörande chaps i matchande färg. Färgen taupe är väldigt snygg och dammet syns inte när man inte orkar rykta så väldigt väl. :D

Tittade lite snabbt i "min" nätbutik. Där kostar Ariat Terrain half-chaps ungefär 90 USD och Ariat Terrain lace boots exakt lika mycket. Jag har hört att man kan köra skorna i tvättmaskinen vilket skulle vara en otrolig bonus i varmaste sommaren när fötterna inte är så rara.

Tackar! :bow:
Ang gymnastikskoliknande modeller; jag har ett par Jacson i converse-liknande modell. De är bra värmemässigt, men mjuka på ovansidan, känns inte så säkert. Dessutom är de fula under shortchaps :p

Kollektionen som jag rekommenderade är skräddarsydd för att matcha i både färg och passform. Köper du skorna i taupe och shortchapsen i taupe kommer du garanterat se snygg ut. :)

Själv travar jag runt i vanliga gympaskor på sommaren förutom när jag sitter i sadeln. Då får de vanliga ridstövlarna tjänstgöra - även om jag då har jättetunna strumpor för att inte förgås.

Är jag hemma rider jag oftast barbacka i mina vans på sommaren. Men jag tror inte min chef på ridskolan där jag jobbar blir så glad om jag gör det framför alla barnen :p Å andra sidan ger det mig en anledning att köpa nya ridskor :D

Är det några som har fler förslag (gärna budget :D) så kör hårt!

Jag brukar degradera nåt gammalt par vardagsskor, typ puma eller converse, till stallskor på sommaren. Svalt och snyggt, men ur säkerhetssynpunkt är det knappst optimalt :angel: Dessutom är det jobbigt med låga skor i stallet eftersom det ramlar in så jäkla mycket smuts i dem!:devil: Jacson har några converseliknande som jag funderar på, men har hittat en sko på b*rjes som heter realease, den ser sval och snygg ut för att vara ridsko men har inte hunnit prova än.

edit såg att du redan har de från jacson, my bad! :)

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag letar efter nya varma vinterstövlar. Jag fryser väldigt lätt om fötterna och vi har ibland perioder med -30 grader på...
Svar
2
· Visningar
1 185
Senast: Beata
·
Utrustning Jag är officiellt antik och stockkonservativ. Jag älskar mina gamla läderhandskar. De är i äkta och inte så väldigt smidigt läder -...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Leoni
·
K
Träning Jag har tidigare skrivit här på buke om min hingstiga valack som är otroligt dominant. Vi är nästan identiska till personligheterna (vet... 2
Svar
20
· Visningar
2 445
Senast: Equiform
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka