sönderskurna stövlar!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Marut
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 835
M

Marut

Nu behöver jag verkligen hjälp här.
Är nämnligen så att jag skulle rida igår. Men jag fick inte på mig mina läderstövlar :eek: Jag har aldrig haft några problem alls med det förut, så vet inte varför det inte gick igår. Hur som helst, jag pressade på mig dom (det tog lååång tid, men det gick tillslut). Efter några minuter får jag kramp i båda vaderna, och tillslut försvinner känseln från fötterna. Fanns inget annat vi kunde göra än att skära upp stövlarna :crazy:
Eller den ena stöveln lyckades vi rädda.
Men vi skar i sömmen på baksidan för att det eventuellt skulle gå att laga. Så nu är min fråga, går det överhuvudtaget att laga dom? Visst borde det väl gå om man sätter in en dragkedja bak? Helst vill jag ju inte ha det, men vet nån om det kan gå annars?
Jag är verkligen kär i mina stövlar, dom är specialbeställda och kostade typ 4000..och jag har bara haft dom i fyra år :cry:

Jag tänkte åka till hästaffären jag köpte dom på och prata med dom senare idag, men roligt känns det inte..

så ja, vet ni om man kan laga dom? De är uppskurna ca 15 cm baktill.. :o

skulle bli glad om nån svarade.

Sv: sönderskurna stövlar!!

Jag hörde om en tjej som hade vida vader förut och hittade inga stövlar som passade hennes ben. Då köpte hon ett par stövlar och som dina inte dragkedja bak. Men hon gick till en skomakare och frågade om man kunde sy på dragkedja. Det kunde man. Så jag tror att det går att laga, men det beror helt och hållet hur dom är skurna.
Lycka till! Hoppas du får dom lagade för det priset du betalade:crazy:

//loddie:cool:

Fy vad läskigt!
Hoppas att de går att laga, i alla fall så att du får en dragkedja så att du kan fortsätta använda dem, de var ju inte billiga direkt!

Nu har jag lämnat in dom hos en skomakare i alla fall. Tydligen skulle det gå ganska lätta att laga. De skulle sy på en läderbit på insidan och sen bredda "remmen, sömmen", eller vad det kallas baktill för att täcka det som nu är trasigt. Så om drygt en vecka får jag hämta ut dom och då ska dom förhoppningsvis vara hela :) hoppas hoppas hoppas.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 839
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 206
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 171
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 479
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer