Sonnenreiter termobyxor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tölva
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 009
T

Tölva

Är det någon som äger eller har provat Hästbutiken i Uppsalas Sonnenreiter New Thermo vinterbyxa?
Ser de ut som vanliga termobyxor? Hur höga är dom? Är de långa i benen? Stora eller små i storlekarna? "Vanligt" termbrallamaterial eller annat? Tjocklek?
Tycker ni dom lämpar sig till att rida dressyr i mitt i vintern, eller blir de för klumpiga?
De kostar ju dock 1990 kr, så man vill ju höra lite först, om man ska lägga en förmögenhet på dom eller inte.

Sv: Sonnenreiter termobyxor?

Är det en ny modell? De ser ut som de jag har, annars har jag missförstått det här. Det är inte alls tjocka termobyxor utan vanliga ridbyxor med typ fleecefoder inuti om jag fattat det rätt. I så fall är dom är jättesköna, samma stl som Horka skoridbyxa. Köpte mina på Islandshestbutiken ifjol. Inte alls klumpiga. Använder höst o vår, på vintern är det för kallt för dem iaf för mej som inget ridhus har. Vinter blir det overall.

Balderum skrev:
Är det en ny modell? De ser ut som de jag har, annars har jag missförstått det här. Det är inte alls tjocka termobyxor utan vanliga ridbyxor med typ fleecefoder inuti om jag fattat det rätt. I så fall är dom är jättesköna, samma stl som Horka skoridbyxa. Köpte mina på Islandshestbutiken ifjol. Inte alls klumpiga. Använder höst o vår, på vintern är det för kallt för dem iaf för mej som inget ridhus har. Vinter blir det overall.

Upptäckte att det finns två versioner av "Islandshästbutiken".
Man får upp den nya varianten, om man först går in på "Islandshästkonsult, och sedan klickar sig till butiken. Där finns brallorna under rubriken "Sonnenreiter". Är det de du har?

Tölva skrev:
Upptäckte att det finns två versioner av "Islandshästbutiken".
Man får upp den nya varianten, om man först går in på "Islandshästkonsult, och sedan klickar sig till butiken. Där finns brallorna under rubriken "Sonnenreiter". Är det de du har?

Är det verkligen INGEN som har ett par såna?

Jag har ett par såna. De är i ett vind-&vattentätt material som har en fleeceaktig insida. De känns precis som vanliga ridbyxor, inte alls klumpiga. Dock är de inte tillräckligt varma när d blir en massa minusgrader, men de fungerar med långkalsonger under. En annan nackdel med dem är att skoningen inte är vattentät, så om man vill utnyttja vattentätheten måste man impregnera skoningen. Jag tycker att de är jättesköna... Och värda sina pengar...

/Linda

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 160
Senast: Jamtland
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att... 2
Svar
31
· Visningar
4 458
Senast: sthu
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 980
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II