Sorg i släkten....

Comfort

Trådstartare
Fick igår reda på att min kusin och hans tjejs bäbis är riktigt dålig...

Hon var beräknad till att föda för en månad sen men det blv inte så. BVC trodde att de hade räknat fel + att hon hade gått över lite, så hon skulle ha blivit igångsatt i måndags.
Det ville inte bäbis, utan hon ville ut i lördags, och ut kom en underbar blå bäbis som inte andades.:cry:

Hon hade bajsat i vattnet och sen blivit "förgiftad" av det.

De lyckades få igång henne och hon blev lagd i kuvös, men tydligen hade hon blivit sämre igen, nu vet jag inte alls hur det har gått.:(

Hur länge klarar sig bäbisar utan "syre" utan att få hjärnskador? de vet ju inte hur länge hon hade vart utan, men hon var ju blå..

Tänk om man ser att ens barn inte andades, jag skulle dö .

Hoppas det går bra!

Sv: Sorg i släkten....

Åhh, hoppas att bebisen repar sig helt utan några bestående men.

Min son hade också bajsat i vattnet, han fick en infektion och fick då pencillin. Dock var han aldrig blå. Idag är han frisk som en nötkärna (nåja, förkyld idag och då är ju som bekant såna av han-kön mycket ynkliga)

Usch vad tråkigt, hoppas bäbis klarar sig!

Jag var blå när jag kom ut, men jag hade navelsträngen lindad runt halsen.

Oh nej..:(
Håller alla tummar och tår jag kan för att allt ska gå bra!
Sänder varma tankar till familjen, och till lilla babyn.

Hoppas av hela mitt hjärta att det kommer att gå bra för bebisen.

*styrkekram*

Jag fick lära mig när vi låg på neo att spädbarn klarar syreuppehåll mycket längre än vuxna. Vet dock inte hur länge.

Håller tummarna för att allt gått bra!!!

Min dotter andades in fostervatten under förlossningen, andades visserligen själv, men blev blå och trött efter ett tag. Hade aldrig riktigt dåliga värden, men fick ligga i kuvös två dygn, matades med sond och fick antibiotika intravenöst (hade början till lunginflammation). Hon hämtade sig bra på bara några dagar, och har aldrig haft några problem pga detta. Hon är nu snart 8 år.

Små bebisar klarar syrebrist bättre än vuxna.

Min son var blå, han var vad de kallade kliniskt död när han väl kom ut, de fick igång honom:bow: och han låg på prematur avdelningen i en vecka, i kuvös.

De visste inte om han blivit skadad, de menade att de kunde klargöra det säkert först när han var 1 år, men när han satt upp själv vid 3,5 månader och kröp när han var fem månader så visste jag att det inte var något fel, han låg hela tiden långt före sina jämnåriga.
Som tur är gick allt bra och han är idag en stark frisk 18 åring.

De men han hade var att han sitt första år var väldigt överaktiv, han sov aldrig mer än en timme åt gången nattetid, på dagtid sov han max 30 minuter.

Jag hoppas verkligen att det går lika bra för din kusins bebis.

Och ja, man tror att man ska dö när de springer iväg med ens efterlängtade barn helt blå och livlös, jag minns än idag den fruktansvärda skräcken och hur långa minutrarna var innan jag visste att de fått igång honom.

Senast ändrad:

Håller alla tummarna!

Jag är dock ett sånt barn, jag skulle varit född den 23 mars, de snittade ut mig den 18 april. Fostervattnet var svart, jag hade navelsträngen runt halsen och inga hjärtljud...

Men här sitter jag idag och har överlevt både det ena och det andra så det finns hopp! Tror att man kanske blir extra seg om man överlever, det har inte varit lätt att få kål på mig iaf ;)
Jag hoppas allt går bra.

Fruktansvärt. Men man är väldigt skicklig på vård av små barn nu för tiden och som flera skriver så tål de mer syrebrist än vuxna. Håller tummarna för att allt slutar lyckligt!

Usch! Hoppas att det går bra :crazy:

Jag föddes med hjärtstillestånd och det gick bra, om det nu skulle vara till någon tröst...

jag ska ringa och luska lite hos syrran och se hur det gått, lovar att uppdatera direkt!

Syrran visste inte hur det har gått, hon var inte så pigg i förrgår, det var allt hon visste.

det är ju inte direkt så att man har lust att ringa och störa heller...

Min kusins bror (dvs också min kusin) fick en dotter en vecka innan denna föddes.. tänk vad de måste våndas om deras lilla tjej inte skulle klara sig, varje gång man träffar dem..:(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka