Bukefalos 28 år!

Spaden i jorden för nytt ridhus

Sv: Spaden i jorden för nytt ridhus

Dög inte renoveringen dom på ridhuset gjorde 2008?
 
Sv: Spaden i jorden för nytt ridhus

Det lilla ridhuset kommer vara kvar, ett större ridhus kommer byggas mittemot det gamla. :bump::banana::bump:
 
Sv: Spaden i jorden för nytt ridhus

Men, hamnar det inte väldigt nära bostadshuset då? Eller åt vilket håll menar du? Mot stallet, mot bostadshuset, mot skogen uppåt eller mot skogen "bakåt"? Om du förstod mina luddiga förklaringar :angel:
 
Sv: Spaden i jorden för nytt ridhus

Jo, det kommer ligga ganska nära huset.

Det ska ligga åvanför huset på ängen som var den övre hagen tidigare.
 
Sv: Spaden i jorden för nytt ridhus

Okej spännande :) Får åka förbi där någon dag och kika :) Tyckte det var himla konstigt att dom först ägger ner så mycket på renoveringen av taket och nu ska ha ett till.. Dom har ju bara runt 18 hästar, känns mycket med 2 ridhus och en paddock!
 
Sv: Spaden i jorden för nytt ridhus

För att kunna hålla lite större tävlingar igen behövs verkligen ett större ridhus. Detta ridhus ska även bli handikappanpassat.

Sedan så kommer det bli betydligt mer attraktivt för privatryttare att i princip alltid ha tillgång till ett ledigt ridhus.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ridsportens lokalproblem på Österåsområdet i Hässleholm kan vara nära en lösning. En ny utredning, som redan ska vara politiskt...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 651
  • Artikel
Hästnyheter Nytt ridhus i Lindesberg. Idag togs första spadtaget på ett nytt ridhus i Lindesberg. Ridhuset ska ersätta den gamla ridanläggningen...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Kommunala bolag kan inte välja om de ska följa domstolars beslut eller inte. Det är både kommunstyrelsens ordförande Ann-Sofie...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp