Spalding dressyrsadel

MoQ

Trådstartare
Någon som vet något om detta märke.Okänt för mig ,men sägs vara engelskt.Vill gärna veta allt!!!

Sv: Spalding dressyrsadel

Jag fick nyligen tag på en begagnad dressyrgjord av samma märke. Verkar vara superkvalité. Även jag sökte här efter mer info om märket, men inte fått ngt napp.
Ngn som har mer koll??

Helt underbar sadel !!!
Jag har precis fått hem min spalding efter 6 långa veckors lev. tid.
Jag köpte min av Little shop of horses i Laholm.
de som impoterar den finns i Kungsbacka om jag fattat rätt.
den är Engelsk och görs på samma sadelmakeri som andra kända märken därifrån. Det är samma "ruggade" skin som Jaguar= otroligt grepp. Det är också väldigt mjukt och följsamt. Ingen mardröm att rida i sprillans ny här inte, man sitter som gjuten. Jag har haft jätte problem att hitta en sadel som passar min breda arab men denna ligger jättebra sen får man en så nära känsla med hästen också.
Lycka till !!
Ps . Det finns nog inga beg att få tag på det är bara little shop och den andra affären i Kungsbacka som har den och den har funnits i Sverige ca 1 år.

Har hämtat ut min begagnade på posten idag!
Köpt här på Buke!!
Kanonfin sadel som låg som en smäck på mina halvblodsdamer med höga,smala mankar :bump:
Har du någon bild på din nya sadel,så man kan se om de ändrat något?
Min sadel har ett par år på nacken,men är nog inte riden så mkt i och välvårdad.Kunde möjligen haft lite bättre knästöd (hade en Wellington innan),men man kan inte få allt.

Vad ligger de i för pris? Vilken typ av bossa?

Jag gav 14 000 :eek: för min ... Tyckte att det var mer än vad jag räknade med från början, men men jag blev helt såld på den.
Det är stora mjuka knästöd på den. Den heter Britannica (står under kåpan iallafall). Ska se om jag kan ta kort och lägga ut....
Vad står det i din och var har hon köpt den någonstans? Jag vågar knappt fråga vad du har gett för din?
Det är inte kilbossor på den, min pålla har kort bred aningens svankig rygg och jag köpte bom 4 = bredast. Den är utprovad av S.E som är godkänd sadelutprovare. Där jag köpte den sa de att Ingamay Bylund hade lovordat den. Jag är super nöjd med den iallafall.
Mvh Rosenlund

Underbar sadel som har gett mig betydligt bättre sits (haft sadeln en vecka).Dock träningsvärk i magmusklerna!!!
Min sadel är endast märkt Spalding,made in England ,samt storlek och sadelnummer.Ingen modellbeteckning.
Ska enligt uppgift vara använd ca 2år och är i mkt gott skick.
Någon som vet någon hemsida till Spalding?

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 867
Senast: Görel
·
Utrustning Någon som vet något om hulsebo dressyrsadel? Vad passar de på för typ av hästar? Anläggningsyta? Lång/kort?
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Loma
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka