Spara bilder från fb

Sonic76

Trådstartare
Är det fortfarande photobucket som är
enklast?
Ska stänga ner det gamla fb men behöver spara en del bilder
Datorn kraschade ju med så har lite problem just nu

Jag har slutat använda Photobucket eftersom de inte tillåter delning av bilder från ett gratiskonto. Jag använder forumbilder i stället vid behov.

Jag har slutat använda Photobucket eftersom de inte tillåter delning av bilder från ett gratiskonto. Jag använder forumbilder i stället vid behov.
Nu behöver jag bara ett enkelt sätt att spara bilder tills jag får ordning på datorn
Så att det inte går att dela gör inget bara jag kan ladda ner till den externa hårddisken sen

Är det fortfarande photobucket som är
enklast?
Ska stänga ner det gamla fb men behöver spara en del bilder
Datorn kraschade ju med så har lite problem just nu
photobucket är totalt värdelöst numera, det är STORA MÄNGDER reklam ivägen hela tiden, om man inte betalat för det.
Har du inget googlekonto? Det går att spara på Google Drive.
Eller Microsofts OneDrive

photobucket är totalt värdelöst numera, det är STORA MÄNGDER reklam ivägen hela tiden, om man inte betalat för det.
Har du inget googlekonto? Det går att spara på Google Drive.
Eller Microsofts OneDrive
Ah såklart
Tänkte inte ens på dem

Jag har massa sparat på photobucket men nu vill de ha pengar för att jag ska kunna logga in på kontot... Vet inte hur jag ska betala å så för jag är inte speciellt bra på sånt...

Jag har massa sparat på photobucket men nu vill de ha pengar för att jag ska kunna logga in på kontot... Vet inte hur jag ska betala å så för jag är inte speciellt bra på sånt...
nejdå, du behöver inte betala, du kan logga in och leta dig in bakom reklamen för att hitta dina bilder och spara hem dem.

nejdå, du behöver inte betala, du kan logga in och leta dig in bakom reklamen för att hitta dina bilder och spara hem dem.
Totalt OT för tråden men hur sparar man dem? Jag har försökt att hitta stället där man kan ta hem alla och tömma kontot men gått bet.

Det finns en funktion i Facebook där man laddar ner allt - ALLT - alla bilder, alla konversationer, alla statusuppdateringar - ned till lokal hårddisk.

Bilderna blir dock den storlek som visas då dina bilder browsas. Inte den du laddade upp.

Totalt OT för tråden men hur sparar man dem? Jag har försökt att hitta stället där man kan ta hem alla och tömma kontot men gått bet.
man kan inte - såvitt jag vet - ladda ner alla samtidigt, utan måste gå in på varje bild (i förstoringsläge), högerklicka och välja "spara som"...
Jag har börjat, men tiden....

Du loggar på din profil, och går sedan till settings, https://www.facebook.com/settings

Här klickar du på den undanskymda texten: Ladda ned en kopia av din Facebook-information.

Se'n klickar du på den gröna knappen {Starta mitt arkiv]

Vad ingår?
Inlägg, foton och videoklipp som du delat
Dina meddelanden och chattar
Information från avsnittet om din profil
Med mera

(Det här är en EU-grej.)

Jag använder Imgur, det är enklast. Google Drive är bra som förvaring, men den är inte så värst användarvänlig vad gäller att lägga in bilder på forum, så jag hade ändå kört med Imgur för det.

Liknande trådar

IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
674
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 393
Senast: Kajsalisa
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
502
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka