Spåra??*spinoff på tidigare spårtråd*

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare marielen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 526
Sv: Spåra??*spinoff på tidigare spårtråd*

Kl

Hur är det med hundar med platt näsa som tex boxer? De borde inte ha samma möjligheter att samla upp luktmolekyler som en med lite större näsa tex blodhund.

Det stämmer! En hund med "lång" (normal kan man kanske också kalla det) har mycket lättare för att spåra än en med trubbig nos.

ALLA hundar kan spåra mer eller mindre bra. Det är ju en hund!!

Den kan nog ha med den nerärvda terrier-envisheten som gör att dom kanske koncentrerar sig så bra;) Hi hi vem vet? Men jag måste hålla med dig att många terrier i överlag är riktigt duktiga på att spåra "snyggt". Väldigt sällan den lille börjar zick-zacka sig utanför "spårkärnan", som både schäfern och labben kan göra ibland när de blir för ivriga.

Men Borzoi (stavas??) kan väl inte ha några bra förutsättningar för spår med tanke på deras korta hals???

Fick veta idag attt vi har inom Borzoi världen en viltspår champion, Dimitrow´s Firsow, men han är nog den ända borzoien i svergie:laugh:

Häftigt!!

*Sneglar på BC´n som skiter fullkomligt i detta med att nosa*

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 674
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 221
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 941
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 804
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden