Sparkad i ansiktet – ligger nedsövd

En hemsk olycka inträffade på Göteborgs Galopp under söndagen.
Jockeyn Nathalie Mortensen, 30, sparkades i ansiktet av sin häst och ligger nu nedsövd på sjukhus.
– Hon har fraktur på över- och underkäken, och de håller henne nedsövd, säger Henrik Engblom, Nathalie Mortensens chef, till Trav365. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article23548057.ab
 
Om allt såg bra ut på eftermiddagens MR av nacken så skulle hon förhoppningsvis väckas idag. Hon har flera frakturer på över och under käke, men verkar lyckligtvis slippa operation.
 
Vad skönt att höra. Det låter som att hon har fått bra vård.

Ja hon väcktes dock aldrig i måndags utan dom väntade tills i tisdags. Men vad vi hört nu har dom väckt henne och hon verkar trots flera frakturer på både över och underkäke haft en väldigt tur i oturen. Tror det var tur att sparken träffade i bröstkorgen först och sedan hakan :/
 
Senaste nytt är att hon aldrig väckt, hon ligger fortfarande nedsövd och i respirator på IVA för att halsen är svullen så dom vågar inte dra bort slangarna.
 
Vad jag hörde så såg nacke ok ut och hon skulle väckas men @OutOfService fortsätt gärna uppdatera och berätta hur det går. Håller alla tummarna för henne :(

Ja det ska enligt vad jag hört inte vara några skelettskador på nacken, utan eventuellt något ledband som fått stryk. Men halsen är väl antagligen svullen av frakturerna på käken, hoppas verkligen dom kan väcka henne snart. :(
Alla värden ser enligt vad jag hört vara bra, så det verkar ändå finnas gott hopp om att bara dom kan väcka henne så kommer hon att återhämta sig bra.

Men är det något Natte är så är det envis och hårdhudad, antagligen mer än hon borde. Så jag tror hennes största problem kommer bli att hålla sig lugn så det hinner läka..
 
Jag hoppas också innerligt att hennes kropp får läka i lugn och ro, även om det inte är hennes starka sida att ta det lugnt :nailbiting:
 
Jag hoppas också innerligt att hennes kropp får läka i lugn och ro, även om det inte är hennes starka sida att ta det lugnt :nailbiting:

När det är verkligen inte hennes starka sida jag va där för några år sedan och hjälpte dom rida när hon brutit nyckelbenet, kan ju inte påstå att hon tog det så lugnt då :crazy:

Men idag verkar hon ha fått vakna iallafall så nu är det bara hålla tummarna! :love:Tur det är ändå går mot lite lågsäsong nu i galoppen, även om dom startar en del på vintern också..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En kvinnlig jockey har skadats under en galopptävling i Göteborg under söndagen. Kvinnan blev sparkad i ansiktet av en häst och är...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Travlärlingen Karin Nilsson, 32, blev sparkad i ansiktet av en häst under onsdagen. Nu skriver hon själv om olyckan på sin Facebook. –...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: Bowman
·
  • Artikel
Hästnyheter Här hindrar travkusken Mattias Djuse en otäck olycka. Trots att hästen stegrade sig hejdlöst och kusken slungades ur sulkyn klarade han...
Svar
0
· Visningar
1 218
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Två raka galopper på upploppet med segerchans. På söndag startar Caballion i Elitloppet - där tränaren fruktar nya, osäkra, tendenser. -...
Svar
0
· Visningar
606
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp