Sparkade mot hund – bröt fotleden

T

Tippan

Husse skulle freda sin valp mot en ''aggressiv'' grannhund och måttade en spark mot hunden. Sparken tog så illa att mannen bröt fotleden. Nu begär han skadestånd för förlorad arbetsinkomst på 20.000 kronor, skriver TT.

Valpägaren åberopar i tingsrätten lagen om tillsyn över hundar och katter och menar att grannen inte hade tillräcklig kontroll på sin hund, enligt Södermanlands Nyheter. Grannen hävdar att hans hund inte alls uppträtt aggressivt.

AFTONBLADET


Men jisses!! Hur hårt sparkar man då?? Det känns ju nästan som att den hunden måste dragit på sig skador alltså...
 
Fast om min lilla vovve hade blivit angripen av en annan hund så hade jag också försvarat den med alla medel.
 
Re: Sparkade mot hund – bröt fotleden

Jovisst, men hade du lyckats bryta foten mot den andra hunden? Tycker inte det verkar rimligt, möjligtvis om mannen är tung, tappade balansen när han måttade sparkar och fick foten under sig i någon konstig vinkel. Eller slog foten i trottoarkanten. Men mot en hund och utan att hunden fick några allvarligare men? Fast det vet vi i o f s inte...
 
Re: Sparkade mot hund – bröt fotleden

Japp, jag har själv fått sparka bort lösa schäfrar från min, kopplade, hund tre gånger.
Troligen så vred han nog till foten vid sparken och bröt den nog inte mot hunden.
Han borde även sparkat till grannen! :devil:
 
Re: Sparkade mot hund – bröt fotleden

Men ändå!! :eek: Det måste varit vinkeln. Jag hoppas det iaf. Även om man försvarar med alla medel så skulle jag för den skull inte kunna krossa bröstkorgen eller ett ben på en annan hund. Faktiskt inte :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp