Sparkar, nyps och slåss??

Mirre

Trådstartare
Sonen 13 mån har en period nu där han skriker massor för allt och ingenting.
Han sparkas, nyps och slåss, ibland för att han inte får som han vill och ibland bara ändå:confused: Skitjobbigt är det.

Men han gör bara så mot mig, aldrig mot sambon eller så.
Visserligen är det jag som är hemma med honom, men sambon förstår inte att jag blir så trött och less på allt eftersom han aldrig ser det. Han jobbar ju på dagarna och det är mest jag som tar hand om Isak.

Är det nåt som ettåringar går igenom eller?

Sv: Sparkar, nyps och slåss??

Later som om han testar lite, och/eller ar frustrerad for nagonting. Kan han ga annu? Jag minns att Amber blev valdigt frustrerad och pa gransen till aggressiv precis innan hon larde sig att krypa, hon var val helt enkelt skitarg for att hon ville men inte kunde typ :D
Mina har aldrig varit aggressiva mot mig men val mot varandra (senast igar fick Amber ett rejalt bett i armen av Chloe nar de tjafsade over en leksak).
Och han tar val ut det pa dig eftersom det ar du som ar dar mest.
Vad gor du nar han beter sig sadar? Jag brukar vanligt men bestamt tala om vad som galler, avleda uppmarksamheten pa nagot annat, ga ut med vagnen om inget annat hjalper.

Jodå han går, eller snarare springer:D reser sig själv också.
Men antar att han testar.

Sitter han i knäet får han gå ner och oftast är det ju då han gör det.
Säger lugnt och bestämt ifrån och talar om att det gör ont när han gör så.
Lugnar han sig får han såklart sitta i knäet om han vill

Våra barn är ju typ exakt lika gamla och jag känner igen det.
Tuva är väldigt hårdhänt och lite härjig och gapig. Vi försöker bara hyssja henne när hon går över gränsen lixom och faller inte för hennes gnäll, för man hör väldigt tydligt när hon bara härjar. Vi hade ett ganska rejält gräl vid matbordet när hon spottade ut maten för femtioelfte gången. Tillslut blev jag ordentligt arg och tog tag i hennes hand och sa tydligt nej. Då blev hon helt hysteriskt arg och frustrerad men jag satt bara kvar och sa åt henne att lugna sig och att man inte får bete sig hur som helst. Det tog 10 min innan hon lugnade ner sig och slutade spela charader och sedan dess har måltiderna varit väldigt lugna och trevliga så jag tror att hon testar gränserna väldigt mycket.
Hon har nog en ordentlig växtfas oxå då hon är rejält trött. Det är nog mycket som händer både mentalt och fysiskt.

Känner igen det med att kasta maten på golvet.
Just det har dock blivit bättre nu. Men han nyps osv fortfarande.
Bet mig i fingret nyss, sa då att han skulle bita sig själv istället så fick han se hur det är (mest på skoj då), han tittade på mig, stoppade in halva handen i munnen och skrattade haha.:D

Saga gör samma sak, inte sparkas.. Men nyps.. Jag tror dock inte hon gör det för att vara elak alla gånger, utan hon testar nog mer sin styrka. Hon är 19 månader nu..

Barn vet inte hur de ska visa kärlek, då bits, sparkas och nyps dem. Rasmus var en riktig huggorm förut och bet hårt, och ju högre man skrek aj ju längre höll han sig fast.

Både jag, Rasmus pappa och andra som blev bitna var överens om att istället visa honom hur man gör. Att man kramas och pussas. Tog ett tag men nu har vi världens kramigaste unge, men visst får man sig ett tjuvnyp ibland, men det är bara för att få en reaktion ;)

Jo så gör vi också, visar och säger klappa fint och visst gör han det då men sedan gör han ju ändå samma sak igen.

Pratade med min mor om saken igår och fick rådet att knäppa honom hårt på munnen när han bits (:crazy: givetvis kommer vi inte göra det ) men bara reflekterade över hur olika det kan vara

Senast ändrad:

Det tog aslång tid innan Rasmus slutade, och som sagt det händer fortfarande ibland.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 248
Senast: Rie
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 097
Senast: Cocos
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Var så nära i tiden som för ett halvår sen typ bombsäker på att jag inte ville ha fler barn, av främst praktiska skäl. Har funderat... 2
Svar
20
· Visningar
3 632
Senast: miumiu
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 579
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka