Specialidrott

Beeeckiz

Trådstartare
Hej!
Jag går första året på gymnasiet och fick igår frågan om jag ville ha specilaidrotten ridning.

Jag har ridit 9 år på ridskola och därefter ridit hemma på min egna ponny i två och ett halvt år. Jag har alltså inte tränat för instruktör på en längre tid.
Är därfömycket intresserad utav denna möjliget att kunna välja specialidrott, då jag kommer få möjlighet att få råd och tips om min ridning av en utbildad tränare.

Men har dock några frågor om det nu finns någon som har haft specialidrott på gymnasiet.

* Är det några krav på vad man ska kunna inom både dressyr och hoppning?

* Gav det mycket till dig som ryttare? Lärde du dig mycket?

Jag kommer tyvärr inte kunna ta med min egen häst, pga brist av hästtransport och någon som kan skjutsa. Men tydligen ska det gå att hyra från ridskolan.
* Är det någon som gjorde på det sättet? Fungerade det bra?

* Var det stora skillnader på kunskap i den gruppen du gick i? Fick man personligträning, eller blev alla tränade på samma sätt?

* Varför valde du specialidrott?

Skulle bli riktigt tacksam om jag fick svar!
MVH/ Rebecka
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 375
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
2 936
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: WSLPZF
·
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
1 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp