Bukefalos 28 år!

Spenger-bett

P

PrincessOfLjungen

Nu vill jag har lite klarhet på bettfronten.
Nu är det så att jag oftast rider min häst på vanligt tvådelat bett, men varvar då och då (ex vid hoppning ibland) med mitt WH Ultra- Sprenger- bett. Otroligt nöjd med det, och vill därför testa det tvådelade bettet, som har samma vridning som mitt WH. Det bettet heter tydligen "Turnado". Kollat på flera sidor, och ser att det finns valigt "Turnado" och "2-type Turnado". Någon som har erfarenhet (eller synpunkter!) av/på 2-type? Det ser ut som ett eggbett längst ut, men har lösa ringar.

Även kikat lite på Dynamic RS. Erfarenheter av detta?

Fördelar/nackdelar med modellerna (KK, WH, Turnado, Dynamic)?

Här finns bilder och texter till betten bl.a. http://www.sprenger.de/hs/index.php?lang=eng&abt=r&bereichid=start

I need help (som vanligt :smirk:)

S
 
Sv: Spenger-bett

putt putt!! Vill få lite klarhet i de betten med!
 
Sv: Spenger-bett

kan inte svara på allt men jag har ett tredelat KKconrad ultra, hästen älskar det, blir mjuk o helt underbar. Har även beställt ett dynamic RS, kan återkomma med rapport efter provning.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Köpt ett nytt Sprenger WH Ultra Dynamic RS bett på nätet (horze.se). Inuti ringarna i mitten är det någon slags svart ”sörja”. Är...
Svar
3
· Visningar
1 441
Senast: Kenzo2019
·
Dressyr Klurar inte ut detta utifrån snabb koll i bett-bilagan till TR så kollar här. Som oerhört förändringsobenägen har jag ridit på likadant...
Svar
2
· Visningar
1 148
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej Buke :D Tänkte höra om någon här har input att komma med för min kära häst. Ett 8-årigt halvblod som går dressyr, hopp och...
Svar
10
· Visningar
1 857
Senast: Ace
·
Utrustning Har en 3årig valack som nu har ett tredelat eggbett från hööks (den billiga varianten som kostar ca 229:-) men jag tror inte att han...
Svar
14
· Visningar
1 629
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp