Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Min vän (och skapare av skottska tarantellgruppen) har tryckt upp hoodies till halloween, och jag fick precis min. :D :love:
1696366468262.png
 
Matningsdags för alla små liv idag - och så väntar jag ickespindlig men småkryplig tillökning nästa vecka! Egentligen beställde jag dem som en överraskning till en arbetskollegas lille pöjk, men jag tror bestämt jag ska behålla en själv också! :D :angel:
 
Fick meddelande från en person som jag tidigare haft mycket ytlig kontakt med (typ sålt plantor via FB, och hjälpt med en salamander) som undrade om jag kunde vara behjälplig med hemskolning av hennes son. 😅 Jag vet inte riktigt hur hemskolning fungerar, men de pratar tydligen väldigt mycket om djur, natur och husdjur just den här månaden och hon undrade om jag skulle kunna tänka mig att prata lite om några av mina... så nu diskuterar vi lite om vad som kan vara intressant och vad jag kan ha med mig att visa upp.
Det är rätt sött och jag är alltid glad när barn är nyfikna på alla typer av djur, det är ett intresse som bör förvaltas. :heart Jag ska se till att ta med något man faktiskt kan hålla i handen om man vill (spindlarna får man bara titta på), så en av ormarna lär få följa med, samt en kackerlacka eller två och förhoppningsvis någon spännande vandrande pinne som kommer i brevlådan nästa vecka.
Livet i en småstad... på gott och ont.
 
Jag som fyraåring hade velat se gråsuggor, tusenfotingar, grodor, ormar och de flesta kryp och smådjur men inte spindlar. 😅
Jag hade gärna haft tusenfotingar själv för de är ju himla söta. :heart Mamman är själv rädd för spindlar men har sagt att hon lovar att inte reagera, och jag ska ta med Nemi som är både vacker (färggrann) och lugn och fin och inte har en massa läbbiga nät. Förhoppningsvis vågar han ta sig en titt i alla fall. Tänkte ta med ett skal ifall han vill känna. :D

Kackerlackorna hoppas jag annars ska gå hem, och pinnarna är sådana här, fast små:
1701991644302.png
 
Visste inte att det fanns en spindel/småkrypstråd!!! Jag blir helt kär :love:Har inga kryp just nu (ÄNNU), ville bara skicka lite nördig uppskattning, entomologistudent som man är… :o
Välkommen! Mer kryp till folket! :D :love: Jag har hunnit utöka med en hissing roach, och mina små pinnar kommer i posten imorgon.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp