Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sen barnsben haft en panisk spindelfobi (började gråta och fick dödsångest när jag såg en spindel på bild/tv) men har med åren jobbat bort fobin (och livet är såååå mycket lättare nu
).
Nu när jag ser en spindel inne så låter jag den vara, alternativt räddar den till en bättre placering (hittade en spindel som ramlat ner i vasken i jobbets kök för ett par veckor sen, den fick räddas innan någon mindre djurvän hittade den). Det gör att jag känner mig STARK att jag övervunnit min fobi så mycket!!
Starkt jobbat med fobin!!Är du lika snäll mot andra kryp, eller har även du en flugsmälla?
![]()
Jag har en flugsmälla, men använder den bara i nödfall! Mina nya vänner spindlarna brukar tycka om att få lite byten!
Haha, vad är nödfall?![]()
Slå ihjäl skulle jag aldrig göra och jag blir faktiskt ledsen om någon annan gör det hemma hos mig. Är det sommar så släpper jag ut dem om det är någon i hemtjänsten som är rädd för dem annars låter jag dem vara.
Det beror lite på. Sådana som kryper omkring snabbt och är allmänt obehagliga brukar jag försöka ta kål på snabbt. Andra kan jag ibland släppa ut, men oftast så mosar jag alla jag ser![]()