cactuspower
Trådstartare
Jag är ägare till ett impulsköp en hoppsadel av märket Spirig. Tyvärr passar den inte hästen så bra visade det sig. Jag kände inte till märket så väl vid köpet, fastnade för stöden och för läderkvalitén samt att den var välbehållen, men har läst på lite grann hittar dock väldigt lite information om sadeln. Men som jag förstått så är det samma tillverkare av Röösli som av Spirig, och sadeln tillverkades i Schweiz. Jag undrar lite i vilken prisklass en Spirig ligger på, vad kan man tänkas få ut av en beg sådan här sadel? Den har säkert rätt många år på nacken, men som sagt välbehållen, lädret är väldigt bra tycker jag och jag älskar den bruna färgen
och de rejäla stöden som verkar göra att man sitter väldigt stadigt men så synd att hästen inte kan ha den
.
Det finns ett par skråmor i sitsen osv men stroppar, sömmar m.m. är hela. Så jag undrar vart man rimligtvis kan lägga sig när det kommer till priset? Bomvidden verkar vara vid, men jag har inget gradantal på sadeln och heller inga siffra på bomvidden för den märkningen verkar ha försvunnit, det är en 18".. vet inte hur pass attraktiva de är i den storleken.
Tacksam för svar
vet inte om man får fråga om pris på forumet så om man inte får ange det vore jag väldigt tacksam för om ni kunde pm:a på vad ni tror det ungefärliga priset brukar ligga på så slipper i alla fall tråden försvinna helt och hållet förhoppningsvis.
Det finns ett par skråmor i sitsen osv men stroppar, sömmar m.m. är hela. Så jag undrar vart man rimligtvis kan lägga sig när det kommer till priset? Bomvidden verkar vara vid, men jag har inget gradantal på sadeln och heller inga siffra på bomvidden för den märkningen verkar ha försvunnit, det är en 18".. vet inte hur pass attraktiva de är i den storleken.
Tacksam för svar

vet inte om man får fråga om pris på forumet så om man inte får ange det vore jag väldigt tacksam för om ni kunde pm:a på vad ni tror det ungefärliga priset brukar ligga på så slipper i alla fall tråden försvinna helt och hållet förhoppningsvis.