Linn-Nora

Trådstartare
Idag gick proppen när vi försökte använda mer än två spisplattor samtidigt... Känns som att den väl ska kunna köras för fullt?

Vet nån här hur det funkar? Är det bara att gilla läget eller dags att kontakta hyresvärden för en ny spis?
 
Idag gick proppen när vi försökte använda mer än två spisplattor samtidigt... Känns som att den väl ska kunna köras för fullt?

Vet nån här hur det funkar? Är det bara att gilla läget eller dags att kontakta hyresvärden för en ny spis?
Jag har aldrig varit med om att man inte skulle kunna använda alla spisplattor PLUS ugnen samtidigt, om man vill. Du bör nog prata med hyresvärden, ja.
 
Det beror på om det var någon av spisens egna gruppsäkringar i elcentralen, eller om det var en av de (oftast) tre huvudsäkringarna. Det är inget konstigt att en huvudsäkring löser ut om man kör spisen på full effekt och har andra större förbrukare igång samtidigt. Var det en gruppsäkring så låter det som om antingen säkringen varit av fel värde, eller att spisen inte mår bra.

Om ni inte är hjälpta av ovanstående så behöver ni prata med hyresvärden oavsett. :)
 
Tack för input!
Det var en säkring märkt "spis", men den kan ha varit huvudsäkring ändå kanske.
Kom på nu att diskmaskinen även gick, men ändå..
Blir nog att ringa hv imorgon. Det är en spis med några år på nacken så kanske börjar det ändå bli dags för en ny..
Mest rädd för bränder när det kommer till el :O
 

Liknande trådar

Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 418
Senast: Amha
·
Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 995
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 663
Senast: Wille
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp