Spökar i stall?

Sv: Spökar i stall?

Där jag bor nu har inget hänt. Men på ett ställe som vi hyrde förut både hörde och såg jag olika saker. Tyvärr ingen idé att ta ut något medium till den gården, då den är riven nu.
 
Sv: Spökar i stall?

Har jobbat i ett stall där det spökar.
Var lite otäckt att vara ensam ibland, men det var bara 1 eller 2 gånger som jag blev riktigt rädd.
Det var en gång när jag var i stallgången och jag hör hur fotsteg går emot mig. Det var faktiskt lite creepy!
 
Sv: Spökar i stall?

I förra stallet spökade de. Det var ofta saker som spön, borstar och andra småsaker försvann och som flera dagar/veckor senare plötsligt låg mitt i stallgången igen.

De gångerna jag släppte ut hästarna på morgonen hörde jag flera gånger en sån där "bjällra" hästar förr i tiden kunde ha runt halsen och ljudet av hovar som kom travandes med vagn efter sig från "skogshagen".

Min häst kunde ofta stå och stirra rakt upp i taket lääänge när han stod i gången och vara helt okontaktbar.

Ibland kunde man känns sig iakttagen.

Det läskigaste var när en kompis stod inne i sadelkammaren och det plötsligt trillar ner en låda bara någon cm från henne. Då lådan är jättestor och bestod av säkert 50 olika bett, benskydd, täcken, träns, olika salvor osv (jättetung) och hyllan är djupare än vad lådan var kan den omöjligt ha trillat ner av sig själv.

Stallägaren tog dit ett medium som berättade att det var hennes far som busade med oss men ville inget ont. Så jag slutade vara rädd och började istället prata med honom när saker försvunnit, då kom det tillbaka snabbt igen. Riktigt häftigt var det!
 
Sv: Spökar i stall?

Usch va läskigt!
Jag har aldrig varit med om att det spökar i stallet men i mitt ru så spökar det helt klart!
Började med att min storasysters rum stog på glänt (hon brukar alltid stänga dörren) och då stängde jag den, inget konstigt men jag fick en konstig känsla. Sen på morgonen så vaknade jag av att någon stog och ryckte i dörren (har en ytterdörr i mitt rum) och blev självklart vettskrämd. Och det kunde inte vara någon i min familj eftersom mamma städade ute och jag såg henne genom fönstret, pappa var på jobbet och min storasyster var hos en kompis.
Sen när jag skulle gå och lägga mig på kvällen så var mitt rum ett kaos! Madrassen låg konstigt, mina kläder låg över hela golvet och mina grejer var utspridda överallt, och jag hade städat dagen innan så allt var välstädat tills kvällen... Blev arg och rädd...
Inga värdesaker var borta så det var nog inget inbrott för då hade de tagit min iPad nog...
Det var ingen i familjen då heller.
Sen dess har jag haft en konstig känsla i mitt rum.
Ett fönster i badrummet är också alltid uppe fast ingen öppnar det men alla stänger det...
 
Sv: Spökar i stall?

Min häst som normalt är väldigt lugn när han står i stallgången har vissa dagar sen vi flyttat till det nya stallet varit ovanligt "på tårna" o stressad. Tänkte att det kanske var för att vi bytt stall men det har vi gjort förut o han har inte blivit så. Den dagen då jag blev inlåst i sadelkammaren stod han o gnäggade o trampade runt så mycket att jag inte kände igen honom...
O när han äter så brukar han gå runt lite om man är i boxen o så, men o fredags hade jag lite bråttom så jag mockade med honom kvar i boxen. Han gillar inte grepen men i fredags verkade det som han blev helt lugn o gillade mitt o grepens sällskap, fast han stod o tuggade i sig hö :o
 
Sv: Spökar i stall?

De gångerna jag släppte ut hästarna på morgonen hörde jag flera gånger en sån där "bjällra" hästar förr i tiden kunde ha runt halsen och ljudet av hovar som kom travandes med vagn efter sig från "skogshagen".

Jag hade blivit överlycklig om jag fick vara med om nåt sådant. Så himla härligt.
Gillar spöken, så länge jag inte känner mig hotad.
 
Sv: Spökar i stall?

Om det ligger i Kba så har jag vart där, men nu när du berättat detta så kommer jag aldrig mer våga gå in där! :eek::eek::crazy:
 
Sv: Spökar i stall?

Ah, det ligger i Kungsbacka, ganska nära Kungsbacka ridklubb! Hade inte våran hund varit rädd för spöken hade jag tagit med mig honom dit i fortsättningen!
Men 1 mars är det ganska många hyresgäster så då minskar ju risken att jag behöver vara där själv...
 
Sv: Spökar i stall?

då är det garanterat stället jag tänker på! Är det många tomma boxar där nu?
Jag kände inget när jag var där, fast det var mitt på ljusa dagen och massa folk där då. Men fy vad läskigt! :nailbiting:
 
Sv: Spökar i stall?

Ja det är bara min häst o 3 hästar till nu. O en person äger två av dom hästarna. Så det är inte så mycket folk där tyvärr, men flyttar ju in några fler snart *läääängtar!!!*
 
Sv: Spökar i stall?

Måste berätta vad som hände i fredags! Detta va tack o lov inga spöken men ack så rädd jag va!
Var inne i ladan o packade hö... Helt plötsligt släcks lampan o jag har att någon släcker den o sen smälls dörren igen.. Jag kastade höpåsen jag höll i o sprang allt vad jag hade o smällde upp dörren, o så står det någon där! O bara skrek rätt ut! O när jag såg att det va tanten som höll på att göra iordning sin box o jag lugnade mig kände jag att jag hade gråtit! Haha kände mig så patetisk!

Hon hade trott att hon glömt att släcka när hon hade hämtat spån o hon trodde jag va uppe på loftet. Hon va precis påväg att låsa med haspen utifrån när jag smällde upp dörren!!!! Tänk om hon gjort det o jag varit fast där inne? Då hade jag dött i hjärtstillestånd haha!

Känns som en jäkla skräckfilm.. Där händer det alltid läskiga saker o så går någon in på nåt ställe o man tänker "nej, varför går du in där din idiot?" O så är det spännande musik o händer något, men det är bara någon som skräms.. O nästa gång så spökar det riktigt läskigt!

Nej.. Får sluta skrämma upp mig själv nu... Såg en skräckfilm igår också... Smart? NEJ!
 
Sv: Spökar i stall?

fy vad läskigt att bli inlåst där! :eek:

Helt ärligt så hade jag bytt stall, men jag är oerhört lättskrämd också! Hoppas det blir bättre när det kommer in fler människor!
 
Sv: Spökar i stall?

Jag hoppas också det! Men jag trivs väldigt bra... Det enda är ju helt enkelt att det är väldigt läskigt haha!
 
Sv: Spökar i stall?

Jag hade blivit överlycklig om jag fick vara med om nåt sådant. Så himla härligt.
Gillar spöken, så länge jag inte känner mig hotad.

Jag håller med! Till en början blev jag rädd, men kände mig aldrig hotad och till slut var det rätt trevligt att veta man hade lite sällskap när man var själv i stallet.
 
Sv: Spökar i stall?

Måste berätta vad som hände i fredags! Detta va tack o lov inga spöken men ack så rädd jag va!
Var inne i ladan o packade hö... Helt plötsligt släcks lampan o jag har att någon släcker den o sen smälls dörren igen.. Jag kastade höpåsen jag höll i o sprang allt vad jag hade o smällde upp dörren, o så står det någon där! O bara skrek rätt ut! O när jag såg att det va tanten som höll på att göra iordning sin box o jag lugnade mig kände jag att jag hade gråtit! Haha kände mig så patetisk!

Hon hade trott att hon glömt att släcka när hon hade hämtat spån o hon trodde jag va uppe på loftet. Hon va precis påväg att låsa med haspen utifrån när jag smällde upp dörren!!!! Tänk om hon gjort det o jag varit fast där inne? Då hade jag dött i hjärtstillestånd haha!

Känns som en jäkla skräckfilm.. Där händer det alltid läskiga saker o så går någon in på nåt ställe o man tänker "nej, varför går du in där din idiot?" O så är det spännande musik o händer något, men det är bara någon som skräms.. O nästa gång så spökar det riktigt läskigt!

Nej.. Får sluta skrämma upp mig själv nu... Såg en skräckfilm igår också... Smart? NEJ!

det kanske är den där tanten som är ett spöke egentligen? :D
verkar konstigt att flytta tillbaks till ett ställe man tidigare varit livrädd i, som hon väl rapporterade om.

:eek:
 
Sv: Spökar i stall?

Tänkte också på det :o
Men tydligen tränade hon för en av dom som har hand om stallet...
 
Sv: Spökar i stall?

Jag tänker såhär, trivs du där så har du inget att oroa dig för. Hade det varit nåt "otrevligt" tror jag inte att du hade trivts alls.

Är man ett spöke och hänger i ett stall så förutsätter jag att det gillar hästar, alltså är det ofarligt.

Stanna upp nästa gång och känn efter, prata om det känns bättre. Sånt här är ju bara härligt.
 
Sv: Spökar i stall?

Jag tycker det är skitläskigt o har aldrig haft såhär bråttom från stallet.. Brukar lyssna på musik i headset men då blir det nästan ännu läskigare. Men jag skrämmer nog upp mig själv endel också så det blir ännu läskigare. Men nu har dom nya hyresgästerna flyttat in o när det är andra i stallet samtidigt så är jag tack o lov inte rädd alls :)
 
Sv: Spökar i stall?

Ridskolans ägare hat varit med om riktigt mycket, det har funnits en avrättningsplats förr en bit ifrån.. Jag är aldrig där själv, särskilt inte om det är mörkt, så har "bara" varit med om en sak. Har hört steg bakom mig i en trappa.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 859
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 914
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 141
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp