Spotify funkar ej : (

karamelldrottningen

Trådstartare
Jag har inte windows eller mac. Är det därför det inte funkar? Det är den kostnadsfria versonen jag är ute efter på denna dator.

Tacksam för svar :)!

Sv: Spotify funkar ej : (

vad kör du då om det inte är osX eller windows? finns ju en drös alternativ.

Ärligt talet vet jag inte vad jag använder :o. Precis fått den datorn. Hur vet man vad man har? Kan man skaffa Windows på nåt sätt?

Kan absolut inget om datorer, vilket förmodligen märks...

Det står inte Asus då?

Jag tror att du har Windows 7.

Har du en sådan här
images
logga (utan text) nere till vänster på bildskärmen?

I så fall högerklickar du på den loggan, väljer >öppna utforskaren<. Där högerklickar du på >dator< och väljer egenskaper. Där kollar du systemtyp om det är 32 eller 64-bitars

inte för att jag förstår vad tjota skall göra med informationen om du kör windows i 32 eller 64bit, då du säger att du inte ens har windows.

asus släppte väl någon netbook som såldes med linux?

isf kan wine eller http://www.spotify.com/se/download/previews/ vara intressant.

Eftersom TS skriver att hon inte vet vad hon har för OS så kan du inte utesluta att hon inte har Windows.

Fortfarande använder över 80% av Bukefalos användare olika versioner av Windows och datorkunskapen är generellt lägre än på många andra nätsiter

Att som du, tim, alltid utgå från att TS kör MAC fungerar inte.

Tillägg

Tittar du dessutom på TS tidigare trådar (som du själv har svarat i) så ser du att hon med största möjliga sannolikhet har Windows, mig veterligen har inget annat OS IE som förinstallerad webläsare.

Senast ändrad:

Ärligt talet vet jag inte vad jag använder :o. Precis fått den datorn. Hur vet man vad man har? Kan man skaffa Windows på nåt sätt?

Kan absolut inget om datorer, vilket förmodligen märks...

jag citerar en bit ur första inlägget i tråden som ger svar på tal.

nog fan vet man om man har windows eller inte,

Jag gör som du då :angel:

Citerar inlägg 4 som är av TS. De understrukna raderna visar precis vad jag tidigare skrivit.

Jag och andra uppmanar dig gång på gång att läsa igenom vad som skrivits innan du ger svar. Dina svar blir allt för ofta "Goddag yxskaft"-svar som rör till det ännu mer.

Ja är det nån som är ett yxskaft så är det jag :D -vad gäller dessa datorer alltså. Nu sitter jag vid en annan dator som jag oxå har problem med, tilläggen är inaktiverade och jag vete 17 hur jag får bort den skiten, men orkar faktiskt inte bry mig. Just nu.

Men min Assus dator, vad den nu hette, har jag inte här just nu (glömde den hos en kompis). Men jag ska försöka luska ut vad jag kan göra för att få det där jädra spotify i den.

Återkommer när jag hämtat den.

Tack till alla er kunniga (å tålmodiga) :bow:!

Är det en sådan där fin mindre "mini-pc" laptop liknande sak?
asus eee använder till exempel linux och att komma igång med wine+spotify kan vara smått avancerat om inte någon visar IRL hur man gör.
Om det är en färdig dator du köpt i butik så kan du ju ringa till dem och fråga eller kolla kvittot.
Annars finns det ofta klistermärken under datorn om det är en bärbar, någonstans på "burken" om det är en stationär dator.
Där står det om det är Windows oftast.

Lycka till :).

Själva datorn heter Eee PC series, står det på den iaf. Köpte den från en butik på nätet. tror att det kan vara linux de har, men är inte 100 på det, men du verkar ju vara mer insatt så det är säkert linux dådå.

Kan du inte kolla bilden i inlägg 7 och tala om ifall du har den loggan. De flesta nyare Eee PC har windows XP eller Windows 7.

Har du Linux har du den här
180px-Tux.svg.png
tecknad som logga.

Själva datorn heter Eee PC series, står det på den iaf. Köpte den från en butik på nätet. tror att det kan vara linux de har, men är inte 100 på det, men du verkar ju vara mer insatt så det är säkert linux dådå.

Har du något av dessa "Skrivbord"?
Ubuntu med Unity
U3.1_unity_01_large.jpg

Ubuntu med Gnome
Ubuntu-Gnome-Xp.jpg

KDE
kde4ubuntu810-large_008.jpg

ASUS EEE med Xandros
asus-eee-xandros.png

Senast ändrad:

Om svaret blir Jag vet inte även på den här frågan så måste jag prenumerera på tråden;):rofl:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 426
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Det enda jag får fram när jag googlar är att man ska trycka ALT+ 2016 men det funkar inte. Min dator (hp) går bara in på spara... 2
Svar
21
· Visningar
895
Senast: Enya
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
401
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025