Sprenger - svart ”sörja” på bettet?

Kenzo2019

Trådstartare
Hej,

Köpt ett nytt Sprenger WH Ultra Dynamic RS bett på nätet (horze.se). Inuti ringarna i mitten är det någon slags svart ”sörja”. Är detta normalt eller bör jag skicka tillbaka bettet?

Tack!
 

Bifogade filer

  • D6B87317-8108-4735-A126-46E2A1BB3240.jpeg
    D6B87317-8108-4735-A126-46E2A1BB3240.jpeg
    234,1 KB · Visningar: 72
Jag skulle tro att det bara är materialet som oxiderat men det är svårt att se på bild. Hela grejen med aurigan och sensogan är att det oxiderar och därmed smakar gott.
Fråga sprenger är nog bäst om du vill vara helt säker.
 
Det känns som att det kan vara någon form av smörjmedel till de rörliga delarna så att det inte ska kärva ihop om det ligger länge i butiken. Skulle bara diska av det med diskmedel.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Dressyr Klurar inte ut detta utifrån snabb koll i bett-bilagan till TR så kollar här. Som oerhört förändringsobenägen har jag ridit på likadant...
Svar
2
· Visningar
1 131
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej Buke :D Tänkte höra om någon här har input att komma med för min kära häst. Ett 8-årigt halvblod som går dressyr, hopp och...
Svar
10
· Visningar
1 816
Senast: Ace
·
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 644
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp