Sprengerstigbyglar?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Genesis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 932
G

Genesis

Hur är det egentligen, är det tillåtet med ledade stigbyglar (tex. Sprenger) när man tävlar dressyr? Har alltid trott att det inte skulle vara tillåtet, men har på senaste sett fler som har haft det (dock endast på lokala tävlingar).

Sv: Sprengerstigbyglar?

tjejen som köpte min ponny hade alltid sådana även på EM och vad jag vet så vad de aldrig ng soom ngt

Sv: Sprengerstigbyglar?

Jag har haft ledade stigbyglar i flera år när jag tävlat dressyr och ingen har sagt något. Vad jag vet så står det bara "stigbyglar" i TR(?)

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 489
Senast: Mirtai
·
Hästvård Fattar inte vilket underforum jag ska lägga tråden på men snubblade över dokumentären "Fjällryttaren" på svt och har visserligen bara... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
21 434
Senast: MiaMia
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
535
Senast: Elo
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 900
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna