Bukefalos 28 år!

springer i dubbelspår! HJÄÄÄLP

J

jasminej

Hejsan jo det är så arr jag ha en vbl valack han tar galoppen som en studsboll och är jätte duktig på banan och på gärden men på rak sträckor exp när man gör galoppskänkel (båda) så sticker han iväg, men det värsta är att han springer i dubblaspår vilket är jätte äckligt han springer lixom nästan ner i diket känns det som... jag försöker skänkla och ge eftrgift men det funkar ändås inte? och jag vill ju inte sitta och slita i hans mun? ' är det någe fel på honom? eller är det jag som gör någe fel? :(
finns det någon som har/haft samma problem och har något tips vore det super schyssta att få svar

mvh jasmine
 
Sv: springer i dubbelspår! HJÄÄÄLP

hej! min travare var lite liknande sån, och jag undrar om det alltid har varot såhär eller om det kom plötsligt? har det gått bra att galoppera rakt fram tidigare? min häst gjorde så och även i traven och det var som den var radio styrd, den bara flög åt olika håll helt okontrollerad, en bra sak är jua tt alltid kolla utrustningen? sadel så den passar, eller munnen, och för min häst del tror jag att hon gjorde så för att hon inte riktigt förstog kommandona. Jag började helt om från skritt och började med att skritta runt rakt fram och på olika volter, för mig var d ofta så att hon gick på dubbla spår även där, När skritten var bra började jag med trav, och samma i galoppp.
galoppera mycket på de ställena hästen gör rätt och beröm jätte mycket, testa med logering, och beröm jätte mycket hela tiden när hästen går framåt och rätt,, det e ett knepigt problem d där, vet inte om jag gjort dig något klokare men lycka till!
 
Sv: springer i dubbelspår! HJÄÄÄLP

Det visar svaghet hos din häst. Det är lättare att galoppera i dubbelspår än rakt fram. Är det även så i ökade gångarter? Tex ögad galopp eller sker det bara i samlat?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp