Spyr katter när de är dräktiga?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Melikemycat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 8 155
M

Melikemycat

Jag har läst att de gör det osv, men hur stor chans är det?
Min katt har aldrig spytt, hoppas nu att hon är dräktig och i 10 dagen i så fall.Hon har spytt två gånger idag . Kan det betyda...?:D

Sv: Spyr katter när de är dräktiga?

Nää. Katter är inte som oss när dom är med barn. Katter spyr för att få upp hårbollar från magen. :grin:

Fast det står ju att de gör det mellan 2- 3 veckan på kattfakta sidor..

våran katt spydde också när hon var dräktig fast inte så tidigt tror jag inte.
Har faktiskt för mig attd et ska vara rätt vanligt. Misse mådde fö bra och några veckor efter kom och och kröp upp i mitt knä och skulle föda :love:

Det är ganska vanligt att katter spyr när dom är dräktiga, och då oftast i början eller dom första veckorna. Den senaste honan vi hade på parning spydde redan tredje dagen efter att hon blivit parad första gången, och hon brukar aldrig spy annars.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 490
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 209
Senast: Asko
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 185
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S