st. tropez bus

zalleg

Trådstartare
Någon som provat? Är en busoholic, och använder mig i vanlig fall av acos eller Åhléns.
Men är så jävla trött på att behöva smörja varannan dag(duschar varje dag så färgen försvinner fort), jag luktar fan av det, sängkläderna blir orangea och väntar jag en eller tom två dagar extra så blir jag blek-brun-flammig.

Det jag inte fått fram, trots timmar av googlande, är:
*ger den mycket färg? (Tänkte köpa self tanning)
*hur är hållbarheten?
*försvinner färgen gradvis eller försvinner det lite här och var på kroppen?
*hur länge håller en flaska? (200ml tänkte jag köpa)

Någon som har en BRA före och efter bild kanske? Inte en bild på ens ben tagna uppifrån med blixt.. det finns det fullt av på goolge.
 
Sv: st. tropez bus

Jag använder den och har gjort det i snart ett år. Tycker att den är riktigt bra för att vara BUS. Färgen håller bra och den luktar inte sådär jättemycket BUS som vissa gör. Det blir även en fin färg, inte alls orange. Jag använder medium/dark. Brukar behöva köpa en ny en gång i månaden ungefär, så dryg är den ju inte direkt.
 
Sv: st. tropez bus

Men om du behöver köpa ny en gång i månaden, hur ofta smörjer du dig då?
Eller behöver man ta mycket varje gång man smörjer sig?

En 150 ml tub billig bus håller ca 3 veckor för mig, slarvar lite då och då och hinner bli blek eller flammig.
 
Sv: st. tropez bus

Det är lite olika men kanske varannan eller var tredje dag. Den blir inte flammig eller fläckig som tex. Dove kan bli.
 
Sv: st. tropez bus

Det var ofta. Trodde de lite dyrare busen höll i en vecka, iaf 5 dar.

Men jag ska prova ändå, bra att den inte blir flammig iaf.
 
Sv: st. tropez bus

Provade moussen häromdagen, den är ju underbar! Så lätt att smörja in, man får färg på en gång och den luktar helt okej.
 
Sv: st. tropez bus

Köpte moussen häromdan (500 för en flarra, billigt :p) men har inte hunnit prova än. Ska göra de imorrn tänkte jag. Annars har jag använt vita liberata som man blir kalasbrun av dirr. Dock är det lika dyrt.
 
Sv: st. tropez bus

Jag har köpt St Tropez mousse förra veckan. Svindyr är den ju i alla fall så jag hoppas verkligen att den ger bra resultat. Jag köpte den lilla flaskan för 200 spänn, eftersom jag inte vet om jag tycker om den. Jag brukar sola solarium också, men vill minska risken för cancer och rynkor lite, så jag tänkte varva med BUS. Har tittat lite på youtube om hur man applicerar bäst och sådant. Jag köpte också "vanten" som skulle vara värd att använda


Återkommer med resultat när jag testat
 
Sv: st. tropez bus

Jag köpte sprayen, velade ett bra tag. 500 spänn kändes lite saftigt för moussen som jag läst ska vara bra.
 
Sv: st. tropez bus

Nu har jag provat sprayen.. fy fan vilken besvikelse.

Före
2013-06-11105600_zps3a32bff4.png


Efter
2013-06-11105630_zpsc43813bc.png


Jepp bilderna är rätt.. före bilden togs 21 igår kväll och efter bilden 10 i morse. Morgon solen får mig att se ljusare ut.

Har ett par mörka ränder på baksidan - thats it! Nu har sambon använt mer än 2/3 av flaskan på mig, återstår att se om de händer nåt.

Har någon provat moussen än? Tänkte sticka och köpa den..
 
Senast ändrad:
Sv: st. tropez bus

Eftersom jag nu är anti st. Tropez så undrar jag varför du bytade från vita liberata?
Har funderat på den innan eftersom jag vill bli AS brun.
Har du provat st tropez än? Vilken är bäst?
 
Sv: st. tropez bus

jag glömde återkomma med resultatet.

Jag älskar denna bus. Man ska absolut köpa vanten till , för med bara händer skulle det inte bli bra. Man har på rätt antal pumptryck per kroppsdel (youtuba) och man får jobba snabbt då mousse snabbt torkar. Direkt när jag haft på den så är man verkligen riktigt brun. Och jag brukar gå ut så innan jag duschar, och har fått grymt många kommentarer om att jag är fint solbrun och dom undrar hur mkt jag legat i solen haha. Ingen gul ton som dom flesta andra bus utan till och med lite röd?! ton. Ser väldigt naturligt ut. Den är väldigt lätt att få jämn också. När man duschar efter ett par timmar eller nästa dag så försvinner ganska mycket färg tyvärr, och jag vill nog ha på mig nästa dag också för att bygga upp en bra bränna. När den bleknar så flagnar den inte ojämt som dem flesta andra utan det ljusnar väldigt naturligt. Lukten finns där, men den är inte stark. Jag använder den i ansiktet också, inga problem, men man får jobba snabbt som sagt. Och jag har klarat mig från att få finnar.

Jag har testat säkert 15 olika bus, och denna är helt klart favoriten, jag har köpt en stor flaska nu också då jag vet att jag kommer hålla mig till denna!

2 bilder här (jag var jäättteblek innan):



 
Senast ändrad:
Sv: st. tropez bus

Jag provade också moussen - funkade inte på mig.

Jag gick över till vita liberatas dark för ett par veckor sedan, billigare och funkar bättre för mig. Sen är ju jag super blek, är rödlätt.
 
Sv: st. tropez bus

Nope. Jo med tinten blev jag, men så fort jag duscha så försvann typ allt.
 
Sv: st. tropez bus

hum verkar konstigt. har har duschat 3 gånger sedan jag smort mig en gång med moussen och jag är fortfarande jätte brun , tog du 2 pumptryck per arm och 3 på magen 2 per lår och 2 per underben?
 
Sv: st. tropez bus

Jepp :D allt enligt konstens alla regler.
Det är nästan omöjligt för mig att bli brun naturligt så de har nog med det att göra.
 
Sv: st. tropez bus

Nu har jag själv aldrig använt BUS, men har en kompis som jobbar i den branschen. Hon säger att fläckigheten beror på hur huden flagnar och man tappar celler, för färgen bleks aldrig bort utan det sätter sig enbart i det yttersta cellagret och man "flagar" alltså bort färgen. Blir du fläckig av de billigare blir du lika fläckig av de dyrare enligt henne eftersom det enbart beror på din huds cellomsättning. Man kan påverka den genom att skrubba i duschen, både innan och efter appliceringen varje dag, men det skyndar ju på bleknandet ännu mer även om det bleks jämnare då och inte lika tydliga fläckar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp