st western

Daimie

Trådstartare
Jag vet att det finns andra trådar om sadeln men jag hittar inte riktigt det jag söker. Det finns några begagnade skyltex på kaupre som har en anläggningsyta på 56 cm. En del bomlösa säger man ju kunna vara lite för långa utan att det påverkar hästen negativt. Några som har erfarenheter av st western både shorty och normallängd snälla dela med er lite av er visdom:) . Någon som rider distans i st western?

Sv: st western

Ingen koll mer än att jag hade en lite lång Barefoot Chayenne till min isis - det såg jättefult ut!!! + att jag tror att just ST med dess paneler faktiskt fördelar trycket över i stort sett hela längden = tryck på fel ställen vid en för lång sadel.

Jag skulle köpa en som är i rätt längd (har faktiskt gjort det kom jag ju på :idea: - en ST Espaniola, nu ska den bara komma hem oxå..... :cool: )

Sv: st western

:) Jag har tittat på espaniolan, superfin. Men jag behöver något mer stabilt på grund av distans och en häst som jag försöker lära att sluta bocka i galoppen

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: malumbub
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 150
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka