Stå-bilder på Lillan.

attempt

Trådstartare
Lilla Kendra är redan 4 månader gammal, och har rusat iväg på höjden till hela 27 cm! Störst i kullen. Det känns som att det var igår jag fick hem en knubbig, rynkig liten bebis. Tiden springer iväg när man har valp!

Här ställer en vän henne åt mig.

GetAttachment2.jpg

GetAttachment1.jpg


Vad tycker ni? :D
 
Sv: Stå-bilder på Lillan.

Ja.. hennes kullsyskon är 22 cm höga...
Risken finns ju att hon blir "för hög".. det händer ju ganska ofta att någon valp i kullen blir för stor.
 
Sv: Stå-bilder på Lillan.

jag tycker hon är jättefin, men jag har ingen koll på DP och dom jag tyckt va fina brukar va förstora... Fast jag tycker ju att allt under tio kg är pyttelitet :P
 
Sv: Stå-bilder på Lillan.

jättefin e hon verkligen! jag har följt valparnas uppväxt och kendra fastna jag för att hon va så ljus :)

men min dp valp som e 5 månader är ca: 28, uppfödaren tror troligtvis inte hon växer mer på höjden utan på bredden bara
 
Sv: Stå-bilder på Lillan.

jättefin e hon verkligen! jag har följt valparnas uppväxt och kendra fastna jag för att hon va så ljus :)

men min dp valp som e 5 månader är ca: 28, uppfödaren tror troligtvis inte hon växer mer på höjden utan på bredden bara

Ah, känner du Jenny? :)
En del hundar rusar ju iväg på höjden jättesnabbt, och stannar sedan där och breddar sig resten av tillväxten, medan andra växer långsamt på både bredd + höjd.
 
Sv: Stå-bilder på Lillan.

aa brukar prata med henne :) hon har hjälpt mig mycket med tips och så om dp :) får hoppas min valp inte växer mer på höjden är också lite orolig att hon ska bli för stor. men hon är så klent byggd med så tror hon blir ganska liten
 
Sv: Stå-bilder på Lillan.

Jag känner också Jenny. :angel::rofl:

Ska se om jag kan mäta min donna som växer så det knakar!
Hon är eh, tre ½ månad?

(jag har problem med ålder på mina hundar, de fastnar i typ tre månader, sen ett halvår tills de faktiskt är ett år. :angel:)
 
Sv: Stå-bilder på Lillan.

Är det som med dvärgschnauzer att dvärgpinnarna växer 5 cm till när de är 4 månader? Detta stämmer nästa alltid på de små schnauzrarna... Vid 7 veckor får de inte vara över 20cm och vid 4 månder inte över 30cm för att kunna hålla sig inom ramarna.
 
Sv: Stå-bilder på Lillan.

Helt ärligt så vet jag inte.....
Jag har ju haft några kullar nu, men har varit urusel rent ut sagt på och mäta dem under tillväxten.. :o


Kanske skulle börja med det nu.. :o

Så mitt svar, fråga någon som har hållt på längre än mig!:D


Köpte en tös, som uppfödaren var tveksam till om hon ens skulle hålla höjdmåttet, minst i kullen..(me like:angel:) Hon den lilla snärtan har skjutit i höjden och är numera för stor enligt standard:grin:, med en mamma på 26 och en pappa på 28. :crazy: Vi båda undrar vart höjden kom i från, hon dricker säkert blomstra i stället för vatten. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 020
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag kommer med största sannolikhet bli erbjuden en mas valp till vintern. Det är verkligen min drömras och kommer träna agility med den...
Svar
13
· Visningar
1 774
Senast: em-pirre
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 909
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 300
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp