Stadiga bitar! En tråd av vikt ;)

Tassetass

Trådstartare
Vägde mina katter idag :D

De två äldsta är ungefär 8 månader, killar. De vägde 4 325 gr resp 4 450 gr. De två mindre är 2½ månad, små söta flickor, och vägde 1 527 gr resp 1 539 gr. Hela bunten är vanliga bondkatter.

Rätt intressant att väga dom, då de två som ser störst ut av resp kön är lättast, och att den som är tyngre av de två äldre känns MYCKET tyngre än sin bror.

Vad väger era katter?
 
Vi försöker väga våra kissar varje vecka. Dels för att vi har en överviktig katt och en katt som fortfarande växer.

Felice, den yngsta norskaskogkatten på 10 månader väger 2800 g
Virrhas, våran hankatt, också norskskogkatt, är 1 år och 11 månader väger 4200 gram
Saga, den överviktiga huskatten väger- håll i er nu- 5600 gram (!) och ja hon bantar för fulla muggar.... Hon är 2 år och 3 månader
 
Mina vuxna honkatter väger 4,3resp 4,1.
Lillkatten har jag inte vägt ännu, men hon är rätt liten så jag chansar på runt 2,5 kg. Fast då ska hon ju växa ett bra tag till.
 
Har 2 katter som är 7 år, nu var det lääänge sedan jag vägde dom. Men senast vägde dom närmare 7 kg. :D Men dom har aldrig varit överviktiga, stora är dom dock.
Sedan har vi en kattunge på 7 månader, han väger ca 2 kg.
 
min största kisse, 8mån okastrerad hane, väger nu 4.5kg. Den lilla ligger och sussar så jag får återkomma med honom!
 
Skogishane (kastrat) nr1: Väger runt 6,5kg
Skogishane (kastrat) nr2: Väger runt 6kg.
Skogis honan (snart 9mån) väger runt 3kg.
 
Hihi... vilka flugviktare ni har.... :crazy:
Mina två honor väger ca 4 och 5 kg. Den tyngre vägde 4.8 som minst men har under julen gått upp igen... Jag kan tillägga att tungviktsmoster är 14 och den andra tjockisen är 9 år.

Och ja, jag försöker banta dom men det är inte så lätt att aktivera innekatter så pass att dom går ner.
 
ifall det inte var farligt hade jag önskat att mina katter var jättefeta typ vägde 15 kg.. :love:

såhär väger mina.

hona 11 år; 2.8 kg
hona 2 år; 3.3 kg
kast hane 10 år, 4 kg
kast hane 2 år, 5 kg
 
Snuttis (huskatt, enl. ägarbeviset) vägde 6 kg. - om jag inte minns fel - sist vi var hos veterinären (vaccination). Då hade han blivit nerbantad från 7 kg. Men nu i jul har han ju blivit gödd, och han känns tung också, så han är väl uppe på ca. 7 kg. igen.
 
Ronja vägde 3,2 kg när hon kastrerades för ett par månader sedan.
Sotis väger cirka 6 kg, har bara vägt henne på människovågen och den är inte så exakt.
Jamaz väger ungefär 5 kg.
 
Egentligen pratar man inte om damens vikt, men om ni lovar att inte skvallra så väger hon ungefär 6kg! :angel: Ja, hon bantar ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
18 455
Senast: Sasse
·
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 329
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp