Ställ ut vatten!!

Ställde just ut! Tack för påminnelsen 🙏
20230614_153348.jpg
 
Fyller på nytt vatten varje dag i trädgården och borta hos hästarna ligger ett tunnlock utanför hagen som jag passar på att fylla på när hästarna får vatten. I vanliga fall står det på en stubbe som fågelbad, men nu tycker jag även mindre djur behöver vatten så när det ändå ramlade ner får det ligga där det ligger och jag fyller på. :)
 
Har ett fat med stenar i på ett bord på framsidan (stenarna ifall de behöver land på något å nå vattnet) och sen ett grundare fat på baksidan på marken men även det med stenar i fall att =)
Brukar komma många getingar på det stora fatet på framsidan på sommaren och humlor.
Vi har humlor i marken under våra balkonger vi som bor på markplan. Vilket ju är perfekt för alla mina växter =)
 
Hörde på radion ikväll att i synnerhet på Gotland far igelkottarna väldigt illa nu pga torkan, de hittar massor med uttorkade och medtagna små kottar + de for väldigt illa i vintras då värmen gjorde att de hade svårt att gå i ide och svalt. :(

Jag ska ställa ner vatten i trädgården på fler ställen så även mindre djur kan dricka och inte bara fåglar och insekter.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 191
Senast: hastflicka
·
Gnägg Går det? Hade tänkt ta lite fina bilder i snön idag men Dolly har såklart legat i bajs inatt. Eftersom det är -17 känns dusch inte som...
Svar
10
· Visningar
1 159
Senast: jemeni
·
Övr. Djur Min granne har förlorat en katt. En stor, fin, fluffig hane. Bra jägare och ute i alla väder. Idag tog hon ut ID-hund som spårade. Den...
Svar
14
· Visningar
2 293
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Då och då blir jag galet törstig men jag kan dricka vatten tills jag nästan kräks men är fortfarande lika törstig. På senare tid tycker...
Svar
19
· Visningar
1 677
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp