Nittionio

Trådstartare
Jag är nyfiken på Stakakto. Har sett att sonen Stolzenberg finns i Sverige. Finns det någon som vet var det finns sperma att få från Stakkato och ev priser.....Låter kanske ambitiöst men jag tycker detta med avel är oerhört roligt och intressant....

Mitt sto fölar inom ett par veckor (förhoppningsvis). Hon är dräktig med Quite Easy och nu skall ny partner utses. Oj vad man läser...Jag kan säkerligen allt om Flyinges hingstar. Söker förädlare mot hoppning.....Idéer är välkomna. Har tittat på For Feeling, Jaguar Mail och Casir Ask...... Vet någon vad Stakkato och Stolzenberg nedärver??

Mitt stoär e Goldgraf-Tammerfors xx, 167 cm, kortlinjerad av grövre modell med mycket bra gång. Har gått msv i hoppn,dress och fälttävlan med bra resultat.

Ni kunniga som sett hingstvisningar, kom med råd och dåd!!

mvh Pernilla
 
Sv: Stakkato

Jag skrev detta i en annan tråd:

"Läste nu att du vill ha lite kortare rygg på stoet och där har ju Stakkato ett plus.

Jag såg ju hans godkände son Staron nu för någon vecka sedan och de sa att han var mkt lik Stakkato. En kompis som varit på Bundeschampionaten när Stakkato vann berättade att det var helt hysteriskt. Det brukar jublas hej vilt när de får sina poäng efter avslutad hopprunda. Men när Stakkato hoppat så trodde man att läktarna skulle braka ihop - innan han fick poängen - och när han sen fick 9.9 (tror jag) så var det som om helvetet brakade loss. Folk jublade och skrek som hysteriska!

Jag har skrivit mer om Staron i en gammal tråd. Säg till om du vill veta mer, jag ska ev ner och rida honom i påsk."

I denna http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=549712&highlight=Stakkato...

Stakkato ger alltså inte jättestort och hästar med ganska kort rygg. Luftiga rörelser och en ENORM spänst!

Säg till om du undrar mer. Vad gäller spermaimport vet jag inte, men kontakta Celle, de och Flyinge samarbetar ju på andra hingstar. De tar ju in på Stolzenberg.

Stakkato

Stakkato300.jpg


Vad gäller Staron är han enligt de som sett dem snyggare än Stolzenberg exteriört, men kan bli dyrt att ta in om du är ensam. Mer info om Staron här

StaronFreispringen-500.jpg


/C
 
Senast ändrad:
Sv: Stakkato

Tack Cyllene!
Jag är som sagt novis i detta gebit så mina funderingar "poppar upp" lite då och då. Hoppas det går bra att återkomma.

Det man funderar lite på är ju priser såklart. Har ju läst om de nya reglerna för spermaimport och de kostnader som följer på detta. Är väl lite feg och tycker det är enklare att välja en "Flyngehingst" men skulle vilja testa lite spännande hingstar. Fick ju Avelsextra i brevlådan i går och har börjat läsa denna från pärm till pärm. Där gavs ju bla råd att stoägare kunde gå samman och importera från internationella hingstar, skulle kunna bli billigare.....Kanske vore idé med en tråd om detta??

Vet du priserna på Stakkato och Staron. Min far blev även betagen av den brune hingst (inte Montender, tror jag) som reds av Marco Kutcher i Paris (sändning i TV förra söndagen)

Coleur Rubin var ju en vacker hingst också. Såg också Sandro Boy i någon sändning för ett tag sedan......Listan blir bara längre och längre..........

Jag har gärna en häst med "lite tag i" men den får inte bli alltför spänd och "elektrisk" (Har redan en sådan e. Roderik!!)

Pernilla
 
Sv: Stakkato

Någon mer med bra ideér ?? Hur man skall gå tillväga? Kanske någon till och med är intresserad att vara med på "några strån" från Stakkato eller annan trevlig hopphingst som förädlar? Såg att någon skrev om att fara över till Danmark och inseminera och få "gröna papper" på fölet. Finns det semin i Danmark på ex vis Stakkato eller Staron som Cyllene skriver om ovan?? Finns det någon speciellt kunnig på detta med importhingstar och sperma från dessa. Läsförståelsen är inte alltid den bästa......är bättre på att prata och fråga :o !

Cyllene (eller någon annan kunnig människa :bow: ): Är det Celle som har Stakkato??/Mvh Pernilla
 

Liknande trådar

A
  • Låst
Avel Eftersom föltiderna nu har börjat på riktigt så vore det ju trevligt om den gamla tråden får sig en nystart! Februari: 4:e Ox...
Svar
16
· Visningar
3 634
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp