W
Wiiee
Jag och min pojkvän ska troligen flytta till hus snart! Där huset finns står det två olika ladugårdar, ena med högt till tak, fast lite mindre och andra måste taket lyftas och större. Jag har tänkt mig bygga två boxar av tegelstenar(svårt att förklara, men någon kanskekan föreställa sig) Det blir stora luftiga boxar och hyffsad stallgång. min nuvarande häst ligger på 165 cm och så blir det en ny, blir troligen ett kallblod.
Min fråga är då, hur stora behöver boxarna vara för ett normalt stort kallblod(räkna ardenner,nordsvensk).
min nuvarande häst har en markerande manke så honom rider jag inte barbacka på helst, gjort det några gånger, men inte alls populärt. Men kallblodet däremot täntke jag rida barbacka, eller kan det vara skadligt för hästen att ridas utan sadel? Tänkte även köra denna.
Tacksam för svar!
Min fråga är då, hur stora behöver boxarna vara för ett normalt stort kallblod(räkna ardenner,nordsvensk).
min nuvarande häst har en markerande manke så honom rider jag inte barbacka på helst, gjort det några gånger, men inte alls populärt. Men kallblodet däremot täntke jag rida barbacka, eller kan det vara skadligt för hästen att ridas utan sadel? Tänkte även köra denna.
Tacksam för svar!