Ställbar bom

Gretha

Trådstartare
Är på väg att köpa en bomsadel till min 6-åring efter 1 1/2 års ridning i bomlöst. Det är en dressyrsadel jag är ute efter och nu undrar jag om det är bra med ställbara bommar? Min häst är rätt fint musklad men iom att han fortfarande är så ung så hoppas jag naturligtvis att han kommer muskla på sig ännu mer och jag har inte råd att byta sadel ofta. Är ställbar bom ett alternativ? Vilka märken har ställbara bommar?

Sv: Ställbar bom

Keiffer (nästan alla modeller), Prestige, Cobra och jaguar har omställbara bommar. Wintec och cair har utbytbara koppjärn.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 428
Senast: Edla
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 075
Senast: Blyger
·
Utrustning Inte varit aktiv på flera år och har således ej koll på allt som hänt. Men, bomlös dressyrsadel som man får tävla i. Vilka är det? Alla...
Svar
7
· Visningar
2 580
Senast: caballus
·
Hästvård Hej! Undrar om någon haft en liknande upplevelse och vad det berott på. Jag har en ponny jag ägt i 2 år. Besiktningen var felfri och han...
Svar
4
· Visningar
1 718
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V