Stallbygge

J

Jacke

Nu är vi igång med att bygga om vår gamla ladugård till stall.
Tänkte berätta och visa foton under byggets gång.

Förra helgen plockades det gamla taket/höloftet ner då det var för lågt i tak.
Vi ska ha öppet till nock för att få ett luftigt och fint stall.

Igår började vi att bila bort det gamla foderbordet, ett tips till er som ska bila bort ett foderbord.....försök inte med någon liten bilmaskin !!!

0a254df6-ad3f-45a3-be1c-90f8f61a31d62.jpg
 
Sv: Stallbygge

heja heja :laugh: ska bli kul och följa denna tråden
 
Sv: Stallbygge

Roligt projekt..... Men det blir ju bra när det är klart.. Antar att alla tillstånd är klara? Och att ni har koll på att innertaket hjälper till att bära upp yttertaket.....Så att ni bär av det på ngt vis annars kan det rasa in om det blir 30 cm snö på taket eller dylikt. Vi har gjort så i vår ladugård, plockat bort innertaket, ( för att göra maskinhall dock ...tyvärr...) och det var väldigt noga med uppstagning och fixning för att taket inte skulle rasa in.... Det klarade Gudrun, så jag är ganska lugn...

För att slippa stolpar som är bökiga att ha i maskinhallen bands ytterväggarna ihop med grov vajer i lagom höjd så att dom inte skulle bågna. Innertaket hjälper ju till med det också, så att inte väggarna ramlar ut/in..

Lycka till och hoppas att ni har koll på det byggtekniska så man slipper oroa sig....
 
Sv: Stallbygge

Ska också följa den här tråden :D

Även om det är fint med nya stall som är så där "moderna" så finns det inget mysigare än gamla ladugårdar :) (man kan ju bygga om dom till nya moderna stall, men jag trivs bäst med gamla och "mulliga" stall!!)
 
Sv: Stallbygge

Vi byggde om en del av vår gamla lagård till stall på 5 boxar förra året, blev super bra !

Lycka till med bygget !
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 573
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 326
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 236
Senast: alazzi
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 859
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp