Sv: stallförvaring
Jag har mina grejer lite överallt (jag vet, jag har ingen ordning....!)
I stallet:
- en rymlig täckeshängare på boxen med 2 krokar, så där hänger de täcken jag använder mest (alltid inne- och utetäcke, och just nu även ett fleecetäcke o ett regntäcke), 2 grimmor o grimskaft
- den stora ryktlådan från Börjes (vid stallgången), där har jag sånt jag använder: borstarna, 2 omgångar med skydd, handduk, vantar, pälsglans, shampo, liniment, nån salva osv.
I sadelkammaren:
- en sadelhängare (där hänger självklart sadeln), tömkörningsgjorden hänger på en annan sadelhängare
- 2 rymliga tränskrokar (en martingal, 2 träns, longerlina, lädergrimma)
- 2 "fack" eller vad man ska kalla dom, där förvarar jag smörjgrejer, paddar, lindor o lite småprylar
- har även en stor hylla och där har jag bl a lite mer täcken, transportskydd, tömmar, några shabrak, snabbandage o hjälm. Har även en låda med skydd, lindor o sånt. Sen en sån stor ryktlåda till full med sjukvårdsgrejer.
Får bara plats med typ det "nödvändigaste" i stallet, så hemma i källaren har jag 2 garderober, ett skåp o några hyllor fulla med alla andra grejer! Mest täcken o shabrak
Sen blir det alltid att man har en del grejer i bilen oxå.
Lite jobbigt att inte kunna ha alla grejer i stallet, men det skulle aldrig gå! Ibland behöver man ju nåt som man vet ligger hemma, lite jobbigt. Men men....
Garderober är suveräna tycker jag, sätter man upp ordentligt med hyllor o korgar så får man plats med mycket saker. Dessutom ser det snyggt o städat ut, för man ser ju inte röran i garderoberna