Jate Volim

Trådstartare
Läste på http://www.paddex.se/ att det finns ett material som heter Merolit som går att använda då du ska bygga stall istället för betong och det ska tydligen vara lika bra men dock billigare. Är det ngn som har åsikter eller erfarenheter?

Funkar det eller är det bara dravel? Håller det bra? Kostnad?

Sv: Stallgolv

Min sambo som är betongare hade aldrig hört talas om det :p
Han har gjort jobb på bla Ult*na och Branth*mmars stuteri, fast golven de har lagt där är ju inte billiga.

Man får ju vad man betalar för, så är det med allting.

Det verkar dock bökigt om man inte ska bygga nytt, då de ska vara 10-15cm och de rekomenderar asfaltsläggare vid större ytor.

Jo, jag blev bara lite fundersam.. Kanske blir så att man bygger ngn gng och då skadar det ju inte om man kan tjäna in nga kronor här och var men man tjänar ju ingenting om detta inte ger ngn kvalitet...

Kanske får anlita honom ifall jag ska bygga då :D

Man får väl räkna lite på vad en asfaltsläggare kostar att hyra unger själva gutningen och alla andra moment, materialet kanske är billigt men arbetskostnaden högre.

Lite långt att åka till Kalmar kanske ;) De har lagt någon fomr av gummigolv på Ultuna som är stötdämpande, så de sjuka hästarna ska kunan gå mjuk och inte få ont i fötterna :)

Vi har tittat på det men backade då det tydligen läcker ut svavel. I större mängder riskerar det att gå ner i grundvattnet... Det är ett materiel som tydligen används en del vid vägbyggen bla.
Mitt råd är att kanske låta bli, det kan vara värt att betala mer för ett bättre materiel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 027
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
859
Senast: Hermelin
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Ramona
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 946
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025