Bukefalos 28 år!

Stalltäcke

Sv: Stalltäcke

Hööks SM Newton har två hästar i stallet, en lusitano och en arab.
jättefina täcken som ser ut att ligga utmärkt på båda dessa hästar. Glansig insida, ganska tjockt yttertyg,

Har ett Amigo innetäcke till min men om jag skulle köpt täcke idag så hade jag valt SM Newton.

Dels gillar jag inte att Amigot inte är formsytt över ryggen + att det är tunt i både ytter och innertyg. Har använt mitt en säsong och det har redan börjat gå sönder på insidan där ena bukgjorden är fäst.

För övrigt har jag Rambo i regn och vintertäcke.
 
Senast ändrad:
Sv: Stalltäcke

Men hjälp du har väl polisanmält stölden?

Såg att någon föreslog shires, det jag har emot dem är att de är tunga, tycker jag.
 
Sv: Stalltäcke

De där från hööks ser riktigt snygga ut. Går de att ha ute när det är torrt och kallt också?
 
Sv: Stalltäcke

Pja, med tanke på att du addresserade B och hennes fråga om tips så känns det rätt relevant att du är plus 200 gram off.
 
Sv: Stalltäcke

Amigo från HW säger jag i princip alltid nu för tiden till folk.
Det är så grymt bra på typ alla sätt!
Enda jag kanske kan klaga på är att dom ju har ett ganksa tunnt yttertyg, men mina har klarat sig utan att gå sönder och dom är ju inte så himlans dyra heller.
 
Sv: Stalltäcke

Både Mirage och Newton från hööks är shyssta täcken tycker jag! Dock så tror jag att det är ganska dåligt med storlekar nu så sent på säsongen.
 
Sv: Stalltäcke

Fråga inte MIG vad mina hästar gör om natten men jag har haft flera stycken Amigo & Rambo Insulator (hette kanske bara Horseware Insulator back in the days?) och ALLA har på något sätt fått en liten reva, av vad vet jag inte och sen har det bara gått utför. Det har inte ens vart extrema hästar, Urban är det som börjat med dom och han skulle aaaaldrig peta på sitt eget täcke! Att de Insulator som kom i kontakt med Wille dog var inget konstigt, ALLA täcken som kom i kontakt med Wille dog :crazy: VAR eller HUR de fastnar och i VAD har jag inte en susning om... Men det har gjort att jag inte är så förtjust i dom bara!
Speciellt när Eventet har hållt och funkat sen 2006 och fortfarande är helt!

MEN! Jag har köpt ett täcke! Lamicells stalltäcke, tvåhundra gram, rätt "litet" i storleken och passade min häst bog o bring-form perfekt. Lite mer öhhh... "figursytt" om man kan säga så, hänger inte lika långt ner som många andra. Billigare än Amigot och något rejälare tyg när man bara känner på det rakt upp och ner. Får se om det håller sig! :D
 
Sv: Stalltäcke

sen var det någon som frågade om jag polisanmält det men det har jag inte gjort, vi har haft två kleptomaner i stallet i ungefär samma period... MYCKET saker försvann och egentligen kan ingen bevisa något och man skulle inte hitta något. fick dessutom mina ventilationsluckor på släpet utslagna i samma veva. otroligt konstigt... min kompis fick hela sitt släp strippat på stripes också. HELT tomt på allt, inga ränder, ingen text, ingenting, och då hade dom dels hennes namn och mammans hästaffärs logga = ganska mycket pilligt jobb!
så vi har, flera stycken, vart i kontakt m polis o så.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp