Stam på arabsto

E

Elina_86

Har nyligt köpt mig ny häst och äntligen blev det en arab :love:
Är intresserad av avel men har tyvärr dåliga kunskaper när det gäller arab-avel. Tänkte därför fråga hur denna stam ser ut rent avelsmässigt. Finns det några guldkorn i den?

http://www.allbreedpedigree.com/bint+amira
 
Sv: Stam på arabsto

Det ser ju ut att vara mest egyptiskt blod genom pappan, å så en del engelskt (crabbet?) å lite polskt. Farmorn till din häst är, om jag inte missminner mig, mamma till world champion-hingsten Inshallah som numera står i Jordanien. :)
Mer info om henne hittar du säkert på Lönhults arabers hemsida:
http://www.lonhult.com/
 
Sv: Stam på arabsto

Tack för länken :)

Ingen som vet något mer? :bump:
 
Sv: Stam på arabsto

Totmes pappa Ramses har jag ägt. Ramses var flerfaldig champion och pappa till ca 130 avkommor. Flera avkommor har gått på export till bl a USA. Totmes mor Polonia var klassvinnare på Riks och champion i Mien. Polonia har fått 5-5-5 på rörelser enligt gamla 5-poängskalan. Polonia är mor till mitt före detta avelssto Wai Kiki. /AFF
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 064
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 844
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är NU jag ska passa på att njuta extra mycket! Jag har alltid hävdat att tiden efter man har sagt upp sig och innan man börjat på...
Svar
0
· Visningar
639
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp