Bukefalos 28 år!

lady_vip

Trådstartare
Tydligen ska det finnas sätt att byta stammar på flerfamiljshus utan att behöva riva ut badrummet, någon som vet något om det?
Huset jag bor i behöver byta stammar, men vi vill ju såklart helst göra det enkelt och jag fick i uppgift att kolla runt. Ska börja kolla runt, men vill gärna ha lite kött på benen först.
 
Sv: Stambyte?

Jag vet inte om det är företaget eller metoden som heter Proline.
Om jag fattat rätt så gjuter de på något sätt nya stammar i de gamla stammarna och badrummen rivs inte ut.

:crazy: Jag tycker däremot det lättare blir stopp i avloppet efter de gjort det. (men även om man bytat rören mot nya kanske de är smalare än de gamla)
 
Sv: Stambyte?

om de gjuter i de gamla så torde de krympa diametern.. så det är ju inte så konstigt om komplikationer uppstår.. jag skulle dock vara lite avhållsam med sådanna typer av ingrepp.. det är dimensionerat för viss "trafik".. och det tordes finnas skäl för det.
 
Sv: Stambyte?

Relining. De kör ett plaströr inuti de gamla stammarna. Mycket billigare. Men många ser fram emot att få nya badrum också!
 
Sv: Stambyte?

Jo, det är klart, men detta är en så liten förening att det inte finns råd till det... 14 lägenheter och de har inte gjort någonting mer än det absolut nödvändigaste sen 1958, då hsuet byggdes. Nu behöver massa fönster bytas, ytterdörrarna ska bytas till säkerhetsdörrar och stambytet behöver också göras, så de pengarna "vi" har springer snabbt iväg.
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 629
Senast: verser
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 224
Senast: kolblakkur
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 998
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 246
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp