stamforskning?

mumintroll

Trådstartare
hej! har nyligen skaffat foderhäst och jag funderar lite på det här med stam osv.
hon kommer från tyskland enligt hennes pass, och det står helt på tyska, hennes pappa är okänd men hennes mamma och alla släktingar på den sidan finns med.
blev sugen på att veta lite mer om hennes stam så började googla lite, det som står på blåbasen är detsamma som jag vet så där kom jag inte så långt men började söka på hennes mamma och fick upp massa tyska sidor som inte heller ledde speciellt mycket, ända var att min häst's namn inte stod med under hennes mors avkommor? bara möjligt syskon till henne? som är uppfödd hos samma uppfödare, min hästs namn + uppfödare har jag också sökt på men bara kommit till TDB och det säger ju inte heller så mycket. dock sökte jag lite mer enbart på uppfödaren och kom till en annans häst i sverige som var uppfödd hos honom fast där stod det att hästen kom from the netherlands medans på min häst står det germany?
har någon tips eller vetande om hur jag kan gå till väga för att hitta lite mer information?

vet även att hennes ägare har mailat/försökt kontakta uppfödaren utan reslutat...
 
Jag har tillgång till tyska avel och ridsportsförbundets databas, så skicka mig hästens info så ska jag se om jag hittar något.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 604
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 046
Senast: Smurfoff
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 199
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp