Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
va iväg på träning för ett tag sen..tränaren tyckte jag skulle övergå från tränsbett till ett ledat bett med korta skänklar ett sk droppbett..jag har letat som tusan men hittar ingen som säljer...nån som vet vart man kan få tag i ?? är de bra bett å börja med?
Är det typ ett sånt här bett han menar, det brukar ju användas som ett övergångsbett, finns ju i många varianter på mundelen, men tänkte mest om det var den här typen av skänklar du var ute efter? I så fall kan du söka på training snaffle bit eller liknande, finns ju många som gör dessa bett, fast jag har ingen aning om vart dom säljs i sverige tyvärr Men det finns en hel del på ebay, så där skulle nog jag köpa, det är ju bra priser också
ja det är sånt dom menar fast jag vet inte om man ska ha tredelat med en gång eller om man ska satsa på ett tvådelat till att börja med...hittade ett annat nån som tror nåt om det?? om jag vet inte hur man lägger in bilder men på tumblew**d finns det ett träningsbett som verkar va ok..
Som sagt så finns det många varianter på mundelen, själv tycker jag tre-delade bett ligger bättre i hästens mun och känns mildare än ett tvådelat, men smaken är som baken... . Det träningsbettet går säkert bra, fast det har ju längre skänklar, men i stort sett så är det ju bara en annan variant på det bettet jag visade. Om du är väldigt osäker kan du inte rådfråga tränaren, han/hon borde ju kunna svara på om det är lämpligt?
Jag har detta bettet till hästen som jag rider. Har hittills inte hittat något bättre för inridning... Är ett snällt bett som ligger bra och ger tydliga signaler. Vet även en häst där vi inte hittat något annat som funkar bra.
Hundavel & Ras
Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
Hästmänniskan
Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här.
Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
Ekonomi & Juridik Selger nye Equestrian Stockholm ponni shabrak, gjorde en pakkepris på 1700 for 3 stykken (purple&gold, Royal navy og Mahogny Glimmer)...