stång, dropp bett..

• Western
  • Trådstartare Trådstartare fitzy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 496

fitzy

Trådstartare
va iväg på träning för ett tag sen..tränaren tyckte jag skulle övergå från tränsbett till ett ledat bett med korta skänklar ett sk droppbett..jag har letat som tusan men hittar ingen som säljer...nån som vet vart man kan få tag i ?? är de bra bett å börja med?

Sv: stång, dropp bett..

Om du söker på Tom Thumb går det nog bättre, h*n kanske menar ett tredelat sådant...

Alternativt ett Billy Allen med korta skänklar...

Är det typ ett sånt här bett han menar, det brukar ju användas som ett övergångsbett, finns ju i många varianter på mundelen, men tänkte mest om det var den här typen av skänklar du var ute efter? I så fall kan du söka på training snaffle bit eller liknande, finns ju många som gör dessa bett, fast jag har ingen aning om vart dom säljs i sverige tyvärr :confused: Men det finns en hel del på ebay, så där skulle nog jag köpa, det är ju bra priser också :)

90182.jpg

Senast ändrad av en moderator:

ja det är sånt dom menar fast jag vet inte om man ska ha tredelat med en gång eller om man ska satsa på ett tvådelat till att börja med...hittade ett annat nån som tror nåt om det?? om jag vet inte hur man lägger in bilder men på tumblew**d finns det ett träningsbett som verkar va ok..

Som sagt så finns det många varianter på mundelen, själv tycker jag tre-delade bett ligger bättre i hästens mun och känns mildare än ett tvådelat, men smaken är som baken... ;). Det träningsbettet går säkert bra, fast det har ju längre skänklar, men i stort sett så är det ju bara en annan variant på det bettet jag visade. Om du är väldigt osäker kan du inte rådfråga tränaren, han/hon borde ju kunna svara på om det är lämpligt?

Kolla på western horseman i Danmark. Vet inte vad hemsidan heter men Googla western horseman och hitta ett bett med babyshanks:D

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 227
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
647
Senast: Emma-pemma
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 960
Senast: ildiko
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 763
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI