Stångbett

• Western
  • Trådstartare Trådstartare real_cowgirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 004
R

real_cowgirl

Har skaffat ett stångbett nu till min häst och red med de första gången i går, men det är bara det att där man fäster tränset och curben i bettet trycker lite mot hästens huvud. Bettet passar i övrigt mycket bra. Gör det något att det trycker lite, får det någon dålig effekt på ridningen, eller ska jag böja ut det lite?

Sv: Stångbett

haha, nepp, letade i vilf förtvivlan i min hjärna för att komma på vad han hade sagt om de... men hittade de aldrig...:p men tur att det i alla fall är någon som har lite längre och större minne än mig... ;) :rofl:

"A bit should never, in any situation disturb your horse in any other way than you make it move in the mouth"
"A bit that is to tight against the horses' cheeks effects his teeths in a bad way and you should bend those bits out a little bit"

Jag har minne! Wohoo!

:bow:
jag kanske borde ta med dig till alla mina träningar i stället för att tjata på att kompisarna ska ta med sig filmkamera (som de aldrig kommer ihåg) så slipper jag ha allt i huvudet själv hela tiden, utan bara fråga dig när jag vill ha fram de... ;) :p

Haha aa, som om jag skulle ha tid att lyssna för två:angel: (Jag som knappt kan rida och följa instruktioner samtidigt)

men då kan jag ta och rida både Pride och Allie, jag är väldigt bra på att lyssna för stunden, men kommer typ bara ihåg de en vecka framåt (men om tränar jag på de hemma kommer jag självklart ihåg de längre) så jag kan rida och du komma ihåg ;) har absolut inget emot att ta allie en stund... :angel:

japp, de hoppas jag verkligen, jag måste se till att komma ner till dig nånting! och så får du ta och komma hit och rida skogshäst i skogen också! ;)

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
559
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
148
Senast: Grazing
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 389
Senast: Tantan
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka