Stängseltråd - Shettis

K

Krabban

Ni som har Shettisar, på vilken höjd har ni den nedre tråden på stängslet? 40 cm kanske?

I gräshagarna har jag trådar på 40, 80 och 120 cm.

I svälthagarna 30, 60, 90 och 120 cm.

Har även större hästar i dessa hagar. Trådarna ska vara hårt sträckta också, annars springer de gärna igenom.

Mellan 30 och 35 cm hög är den understa tråden. Den andra ligger på ca. 60 cm och den längst upp ligger kanske på 110.

Tja, hade vi inte haft ytterligare två små bus i stallet hade min shettis kunnat gå på en tråd i 50 cm höjd. Men nu måste vi ha lite mer tråd än så. :p

Numera är de trästaket för hela slanten...men givetvis med el åxå...skulle tro att de är 40-50cm från marken!!

Tack för alla svaren! Är lite nybörjare på Shettis så det känns bra att få reda på hur ni gör med dessa praktiska saker. :)

Sekunden efter jag skrev detta förvånade svar till dig så stack vår lilla ut! Där fick jag! :D Man lär sig den hårda vägen,hihi!

Liknande trådar

Anläggning Vi har en liten shettis som rymmer och har nu tänkt att stängsla med denna tråden från granngården. Är aluminium tråd bra för rymmare... 2
Svar
22
· Visningar
1 557
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
652
Senast: pepp
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 939
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka