Star Diamant 2004 - vettigt pris? Hjälp!!

Cillie

Trådstartare
Hjälp! Jag känner mig lite vilsen i tranportdjungeln... Har tidigare tittat på Ifor och Boj, men nu dök ett annat märke upp som "gubben i lådan", och jag vet inte så mycket om den.

Imorgon ska jag åka och titta på en Star Trailer Diamant från 2004, och detta är egentligen inte ett märke jag tänkt mig från början (men jag är öppen för allt som hästen åker bra i).

Jag har förstått på bukefolket att det är en omtyckt transport för både häst och människa, så jag hoppas att den jag ska titta på möter mina krav (mjuk nederdel på mellanvägg, t e x.)

Några frågor till er därute:

Vad är ett vettigt pris på en liknanade kärra? Säljaren vill ha strax över 50 000 för den jag skall kolla på imorgon, är det vettigt?

Jag hittar ingenstans på nätet vilka mått denna kärra håller, är det samma mått som de som numera heter Thule star Diamant, eller är det andra mått? Någon som vet?

Mycket tacksam för all hjälp!!

Sv: Star Diamant 2004 - vettigt pris? Hjälp!!

Ska du ändå titta på den, ta med en tumstock och mät själv. Så blir det exakt.

Priset är nog bättre att jämföra med andra liknande annonser.

Jag har försökt att kolla på annonser på samma kärra, men eftersom denna vagn inte varit på mattan innan för mig, så har jag ingen historik, utan kan bara kolla på de vagnar som är ute precis nu.

På de annonser som ligger ute nu så varierar priset väldigt mycket för ungefär samma vagn (någon årsmodell upp eller ner) och jag har svårt att se vad "going price" är. Det var därför jag postade frågan här, för jag hoppades att någon skulle ha en lite bättre aning om vad "going price" är på dessa kärror.

Tumstock var ju ett bra tips! :idea:

I o f s spelar det ju ingen roll hur mycket andra annonserar sina för. Vill säljaren inte gå ner och du inte vill ge priset blir det liksom ingen affär... Det är ju marknaden som avgör var prisnivån ligger, och marknaden är köparen.

Nja - marknaden är ju säljare och köpare. Priset styrs av utbud och efterfrågan, men innan jag prutar kan det ju vara vettigt att veta vad marknaden satt för "pris" på liknande vagnar. Även om jag tycker vagnen är bra vill jag ju inte bli lurad att köpa något som jag med stor sannolikhet kan hitta mycket billigare, och på samma sätt vill jag inte köpa något till underpris och åka ifrån en missnöjd säljare.

Men men, jag får väl gå på min magkänsla om ingen känner att de har en aning om ifall detta är ett sjysst pris eller inte.

Nja - marknaden är ju säljare och köpare. Priset styrs av utbud och efterfrågan, men innan jag prutar kan det ju vara vettigt att veta vad marknaden satt för "pris" på liknande vagnar. Även om jag tycker vagnen är bra vill jag ju inte bli lurad att köpa något som jag med stor sannolikhet kan hitta mycket billigare, och på samma sätt vill jag inte köpa något till underpris och åka ifrån en missnöjd säljare.

Men men, jag får väl gå på min magkänsla om ingen känner att de har en aning om ifall detta är ett sjysst pris eller inte.

Beror mkt på hur mkt använd den är och skick osv....
Men,jag tycker kanske priset ligger lite högt!

Tack! Ska ha det i åtanke när jag kollar på den imorgon! :)

Preset beror på skick och utrustning.
Jag har själv en sådan med sadelskåp och fronturlastning, är supernöjd med min!
och hästarna åker jättebra i den, även de stora.

Den jag skall kolla på imorgon har oxå fronturlastning och sadelskåp, vilket givetvis drar upp priset (sadelskåp är väl iof standard, men inte fronturlastning som jag förstått det).

Jag tolkar det som att priset är lite styvt, men om kärran är i bra skick och ev. annan utrustning, så kan det helt klart vara värd något i dessa slängar, inte sant?

Tack för svar!

Liknande trådar

Utrustning Vill ha förslag på Transporter som liknar/ har samma utrustning som Star Trailer Safir/Diamant. Krav är: Boogie, Frontutlastare...
Svar
4
· Visningar
2 315
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka