Star Trailer - kvalité?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Farouk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 4 033
Sv: Star Trailer - kvalité?

Tillverkas på samma fabrik men är olika vagnar. Var väl olika firmor från början.

Spm Popeye sa, här på Ekerö finns massor av Star T. Dels för att Stockholms star trailer-uthyrare finns här. Vi har hyrt både Safir- och Diamant-släp samt XR3000. Pappa tycker de är bra att köra, vet inte om alla har boggi, men det är ju stadigare än enaxlat. Även XR3000 som ser väldigt stora och klumpiga ut, är tydligen relativt lättkörda, med en bra bil. Har aldrig varit problem med kvalitén eller något annat heller för den delen. Har hyrt andra släp också, men Star trailer är den bästa hittills!

Har också hyrt släp på Ekerö ett antal ggr, då Xr-en, till och med min elefant får plats och ventilationen är ju kalasbra med takluckor o sidofönster. Funkar bra att dra med min Volvo iaf. Det enda jag inte gillar är "spoilern" som går upp bakom hjulen s a s, den skymmer sikt bakåt tyvärr.

Det är boggie på alla dom modellerna, jaa :)

Tyvärr är det dålig kvalite i plastet. :crazy:

Jag har haft Star i alla mina dar. :) Köpte en Safir 95:a som jag haft tills nyligen. Det var en enkelaxlat som gick hur stadigt som helst! Släpet har ALDRIG krånglat. Nu har jag köpt en ny Safir, boggie och den är helt underbar! Vilka finesser det finns på Star släpen, helt otroligt. :)
Valde mellan det och en Christ Comet och då var Safiren ett mycket bättre släp! Jag lägger gärna till 15 000:- och får ett släp jag vet är säkert och bra kvalité.

MVH Frida

Min Diamant 2000 har aldrig wobblat, och då körde vi ändå fruktansvärt fort när ponni var sjuk o vi åkte till sjukhuset... Kan inte klaga på något, det som hänt har hänt p.g.a. att hästarna kastat sig på släpet o dragit av lack o lampor, inget mer.

Pappa har en star trailer XR3000. Hur bra som hellst att dra. Stabil o helt underbar. Ska jag köpa transport så bli det helt klart en XR3000. :bump:

Har haft två Star trailer, en safir och en diamant. Med Star Diamanten vobblade vi dock på motorvägen. Väldigt läskigt och släpet blev helt förstört. Har nu bytt till en lastbil istället. Förutom vobblingen så var vi väldigt nöjda med släppet.

Det negativa jag har hört är att tjänstevikten i registreringsbeviset inte stämmer med de verkliga vikterna, vilket inte är så bra.

//Olivia

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 229
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: cowgirl81
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 562
Senast: hastflicka
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 468
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka