Stärkelse i Mustangs musli senior?

Travarn

Trådstartare
Hur mycket stärkelse är det i mustangs musli senior? Nån här som vet? Letar men hittar ingen info..

Sv: Stärkelse i Mustangs musli senior?

Hur mycket stärkelse är det i mustangs musli senior? Nån här som vet? Letar men hittar ingen info..

23% stärkelse och 5% socker, enligt pc-horse som numera även har värden för socker och stärkelse i den mån tillverkarna lämnat uppgifter!

Lånar tråden!

Någon som vet vilket kraftfoder som har det lägsta värdet stärkelse på marknaden? Det är mer energi jag vill åt.

Gärna också tips på alternativ energikälla utan spannmål i.

Vitafor Derby har 7,6% i stärkelse 10% socker, 12,2 MJ, enda spannmålet som ingår är vete och biprodukten från vete vetekli.

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 147
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
875
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 090
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka