Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där är nog viktigt att ta med sig när det gäller planering. Även om man rent fysiskt hade kunnat greja insläpp och kvällsfodring kan det vara så att narkosen gör att man behöver planera om. Min kropps funktioner (blåstömning t.ex) vill inte riktigt hoppa igång efter narkos.Men det är operation under narkos och gasen som används kan ge biverkningar.
Jag fick ganska så ont i axlarna innan den gick ur riktigt.
Det görs över dagen och återhämtningen sker i hemmet.Med det sagt, @Emtherlia : planera för att bli kvar ett par dagar så du inte i panik behöver lösa eventuella djurvakter och vad det nu kan vara men sikta på att gå hem så fort du känner dig redo
För mig är det som sagt narkos som får kroppen att gå bananas, även vid titthålsoperation. Jag var helt övertygad om att jag, efter en titthålsoperation, skulle kunna knalla hem senare på dagen. 2 nätter blev jag därDet görs över dagen och återhämtningen sker i hemmet.
Det är en enkel titthålsoperation.
För mig är det som sagt narkos som får kroppen att gå bananas, även vid titthålsoperation. Jag var helt övertygad om att jag, efter en titthålsoperation, skulle kunna knalla hem senare på dagen. 2 nätter blev jag där
Ja då borde det ju inte vara några problem för dig med en sådan operationSå drygt! Jag har blivit sövd tidigare utan problem men såklart varit trött efteråt.
Härligt! Sån lättnad!Jag blir väldigt trött av narkos men inte mer än att jag behöver sova ordentligt, sen är jag good to go!
Är jättenöjd med mitt beslut att sterilisera mig. Var inga problem alls trots att jag inte har barn.
Operationen gick jättebra, gjorde den i slutet på veckan och jobbade igen på måndagen. Ett av de bästa besluten jag tagit
Inga hormoner, inga barn
Oj.Jag steriliserade mig för ca 2 år sen. Jag ångrar inte att jag är steriliserad, men hade jag vetat innan hur ont det skulle göra att jag aldrig gjort det.
Härligt! Sån lättnad!
Men - inga hormoner skrev du, tog du mao bort även äggstockarna? Annars finns väl hormoner etc kvar men ingen väg för spermier och ägg att mötas.
Jaaa men herreg*d förlåt att jag är lite trög idag!Nej, jag menar att jag slipper ta hormoner för att slippa bli gravid
Jaaa men herreg*d förlåt att jag är lite trög idag!
Steriliserade mig i våras.Jag (kvinna) har tankar på att sterilisera mig och vill egentligen höra era erfarenheter av det och återhämtningstiden?
Ni som har gjort ingreppet, berätta gärna om det var smidigt eller hur det gick till.
Steriliserade mig i våras.
Mådde great direkt efteråt och under hela tiden under läkningen. Låg typ 15min på uppvak innan jag var uttråkad och tyckte jag kunde gå hem. (Fick stanna längre för att se att jag kunde kissa etc)
Blev sjukskriven 10 dagar pga lyft och så på jobbet men hade nästan dåligt samvete för att jag gick hemma. Kändes lite när man böjde sig bara. Hade nog knappt ens behövt nån smärtlindring alls (men tog alvedon/ipren de första dagarna för säkerhetsskull). Kände inte av gasen i buken heller.
Egenremiss! Skicka till Ystad eller Kristianstad, det är de enda två som gör sterilisering i Region Skåne.Fick du remiss genom vårdcentral eller egenremiss? Skåning i grannbyn undrar