Stickbeskrivning enkel tröja...?

Otherside

Trådstartare
Jag vill sticka en tröja, av tunt ullgarn (inget tjockt "chunky"), enkel och spikrak, inget mönster, inga konstigheter. Lös passform, inte figursydd, ska passa kvinna/man oavsett. Inte tajt halsringning, men ingen båtringning heller. Hur svårt kan det vara?!? Jag köpte såna tröjor för många år sedan, i England; tunt ullgarn men mjukt utan att vara typ merino eller angora (...), vi levde i dem dygnet runt, nästan. Nu vill jag sticka egna, då jag inte längre hittar dem. Men hur?!? ALLT har mönster, konstig passform, chunky style.... Help!!
 
Jag vill sticka en tröja, av tunt ullgarn (inget tjockt "chunky"), enkel och spikrak, inget mönster, inga konstigheter. Lös passform, inte figursydd, ska passa kvinna/man oavsett. Inte tajt halsringning, men ingen båtringning heller. Hur svårt kan det vara?!? Jag köpte såna tröjor för många år sedan, i England; tunt ullgarn men mjukt utan att vara typ merino eller angora (...), vi levde i dem dygnet runt, nästan. Nu vill jag sticka egna, då jag inte längre hittar dem. Men hur?!? ALLT har mönster, konstig passform, chunky style.... Help!!
Använder du Ravelry? Sök på Flax light i såna fall. Jag har stickat den som barntröja, bra mönster och trevlig att sticka.
 

Liknande trådar

Fritid Jag vill sticka en tröja, en enkel, rak ulltröja i ganska tunt garn, typ 3,1/2 - 4 i stickor (?), med rund hals. Inga krusiduller...
Svar
7
· Visningar
1 059
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp